عارف در پاسخ به این پرسش آیا توافقی بین شما و آقای لاریجانی برسر کرسی ریاست مجلس صورت گرفته است؟ افزود: تکذیب می‌کنم.

عارف: توافقی با لاریجانی درباره ریاست مجلس نشد

 

 

شرق پرس: منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ توافقی بین من و آقای لاریجانی در مورد ریاست مجلس دهم صورت نگرفته است گفت: آقای لاریجانی فقط تلفنی به من تبریک گفت.

 

 ایسنا نوشت: محمدرضا عارف در حاشیه دیدار نوروزی خود با اقشار مختلف مردم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بین شما و لاریجانی برای پذیرش ریاست و نایب‌رئیسی توافق شده است؟ اظهار کرد: اگر تصمیم با مجلس است، باید رسانه‌ها اجازه دهند تا مجلس تشکیل شود و در فضای کارشناسی و اکثریت فراکسیون‌ها تصمیم‌گیری صورت گیرد و من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش آیا توافقی بین شما و آقای لاریجانی برسر کرسی ریاست مجلس صورت گرفته است؟ افزود: تکذیب می‌کنم. هیچ صحبتی نشده است؛ فقط آقای دکتر لاریجانی با بنده تماس گرفت و پیروزی ما را تبریک گفت و ما فقط همین ارتباط را داشتیم.

 

رییس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: مسئله امروز ما انتخابات مرحله دوم است تا به خوبی برگزار شود و مردم مانند مرحله اول حضور جدی داشته باشند. پس از تشکیل مجلس بر روی مدیریت آن تصمیم‌گیری خواهد شد، ما معتقدیم همه فراکسیون‌های مجلس باید در مدیریت مجلس سهیم و در مدیریت مجلس مشارکت داشته باشند. در فضای رسانه‌ای بحث‌هایی مطرح می‌شود اما افراد نظرات خودشان را می‌گویند اما تصمیم گیرنده نهایی نمایندگان مجلس دهم هستند و رای ۲۹۰ نماینده درمجلس آتی هیئت رئیسه رامشخص می‌کند.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص رقابت با لاریجانی برای ریاست مجلس دهم تاکید کرد: رقابت به این صورت مطرح نیست اما فراکسیون‌های سیاسی مجلس داوطلبانی خواهند داشت و امیدواریم در فضای دوستانه مسئله انتخاب هیئت رئیسه به نتیجه برسد.