پلیس آمریکا عامل گروگانگیری اخیر در یک فروشگاه را مرد 54 ساله ایرانی معرفی کرد که احتمالا به دلیل مسائل شغلی دست به اینکار زد.

عامل گروگانگیری در آمریکا, یک ایرانی بود!

 

 

شرق پرس: کارگر فروشگاه وال مارت که روز گذشته دو کارمند این فروشگاه را با اسلحه گرم گروگان گرفت و در نهایت با شلیک گلوله پلیس کشته شد، یک مهاجر ایرانی مقیم آمریکا بوده است.

 

فاکس نیوز نوشت: یکی از بستگان وی در گفتگو با روزنامه آماریلو گلوب نیوز گفت: محمد مقدم، ۵۴ ساله، هشت سال پیش به همراه خانواده از ایران به آماریلوی تگزاس مهاجرت کرده بود و در سال ۲۰۱۴ نیز یک خانه در آماریلو خریده بوده است.

 

بر اساس این گزارش وی قبل از این واقعه هیچ سابقه کیفری یا جنایی نداشته است. مقامات این واقعه را «رویداد خشونت بار در محل کار» می نامند. او از ۸ سال پیش تاکنون در این فروشگاه مشغول کار بوده است.

 

عادل، پسر ۳۰ ساله مقدم، به گلوب نیوز گفت که امروز پدرش را دیده است که خوشحال و خندان بعد از خوردن صبحانه سرکار رفته است.

 

مقامات می گویند مقدم هنگامی که مدیر فروشگاه و یک کارمند دیگر را گروگان گرفته است، یک سلاح کمری همراه داشته است.

 

ستوان اریک بوهانان، هماهنگ کننده دایره جرایم ویژه پاتر-راندال گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم، این قضیه به ترفیع مربوط است و احتمالا با درخواست ترفیع او مخالفت شده بود.

 

پلیس گفت که هیچ ردی از ارتباط این قضیه به تروریسم وجود ندارد و مقامات بعد از جستجوی خانه و خودرو مقدم، چیز مشکوکی پیدا نکردند و هر دو گروگان نیز سالم هستند.

 

همسایه مقدم نیز وی را مردی آرام توصیف کرد و گفت وی در سال ۲۰۱۵ پیوند کبد داشته است. او به گلوب نیوز گفت: اصلا انتظارش را نداشتم. آدم اصلا نمی فهمد همسایه اش چه خواهد کرد.

 

مقدم پیش از نقل مکان با همسرش لیلا قاچلو، دختر ۲۷ ساله اش عاطفه و پسرش عادل به آماریلو، مدتی در برانکس زندگی کرده بود. همسر مقدم نیز کارمند وال مارت است.

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان