رسانه های عربی روزهای اخیر با جوسازی علیه ایران, کشتی توقیف شده حامل کمکهای دارویی سازمان جهانی غذا را به ایران نسبت داده و گفتند که از آن سلاح نیز کشف شد

عربستان کشتی ایرانی سلاح عقب نشینی رسانه های عربی از جوسازی علیه ایران

 

 

شرق پرس: در حالی که رسانه‌های وابسته به ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان از چند روز گذشته، با فضاسازی تلاش داشتند با جعل اخبار کذب، جنجال رسانه‌ای جدیدی را با ادعای توقیف کشتی ایرانی و تبلیغات انحرافی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه اندازند، در کمترین مدت ناچار به عقبگرد از ادعاهای واهی خود برآمده و این اکاذیب خود را اصلاح نمایند.

 

ایسنا نوشت:  رسانه‌های وابسته به ائتلاف عربی در اخبار منتشر شده خود، از توقیف یک کشتی باری حامل دستگاه‌ها و تجهیزات نظامی ارسالی از بندرعباس در مسیر یمن خبر داده بودند.

 

بر مبنای این اخبار، این کشتی از بندر جیبوتی در مسیر بندر الحدیده (که هم اکنون در کنترل نیروهای انصارالله و ارتش یمن است)، که از سوی نیروهای ائتلاف مورد بازرسی قرار گرفته و پس از مشخص شدن این موضوع که حامل تجهیزات نظامی است، به بندر جیزان عربستان هدایت شده است.

 

در حالی‌که حقیقت امر چیزی دیگر بوده این کشتی به نام مینبورت سیدار با پرچم جزائر مارشال حامل کمک‌های دارویی به یمن بوده است.

 

در کمتر از دوروز فضاسازی بی‌پایه و اساس آن‌ها رسوایی ببار آورد و مشخص شد که این کشتی در اجاره سازمان جهانی غذا بوده و علاوه بر کمک‌های غذایی و دارویی، دستگاه‌های ارتباطاتی برای کارکنان خود در یمن حمل می‌کرده است.

 

القدس العربی گزارش داد: احمد العسیری، سخنگو ومشاور وزیر دفاع پادشاهی سعودی در جهت دفاع از اقدام عربستان در توقیف کشتی اظهار داشت که نیروهای ائتلاف یک کشتی متعلق به برنامه کمک‌رسانی غذا و داروی سازمان ملل را که حامل مواد ممنوعه برای یمن بوده توقیف و به بندر جازان هدایت کرده‌اند.

 

وی افزود: بعضی از کارکنان سازمان غذا و دارو وابسته به سازمان ملل متحد مسئول مواد ممنوعه حمل شده توسط این کشتی هستند و این مواد با بارنامۀ کشتی مطابقت ندارند.

 

العسیری در عین حال اذعان کرد که این کشتی در چارچوب برنامه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن در حرکت بوده و در این رابطه مذاکرات با سازمان ملل متحد در جریان است.

 

بنگاه‌های رسانه‌های خبری وابسته به عربستان سعودی بویژه العربیه و شرق الاوسط که در انتشارتبلیغات یکسویه و انتشار اخبار کذب شهرت فراوانی دارند ، هر از چندگاهی با فضاسازی خبری علیه کشورمان بر اساس سناریو سازی کذب در صدد روحیه دادن به مزدوران والقای جو تنش در منطقه و ایران هراسی باهدف سرپوش گذاردن به جنایات ضدبشری عربستان وامارت علیه مردم مظلوم یمن می‌باشند.