شاعری با انتقاد از عدم حمایت دولت از کشاورزان گفت: دولت علاوه براینکه نتوانسته در زمینه محصولات کشاورزی مازنداران جبران خسارت کند، تعرفه 8 محصول را کاهش داد

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) رییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه سرمازدگی در استان مازندارن یک فاجعه بود،گفت: کاهش تعرفه وارداتی در آستانه کشت بهاره تیر خلاص به تولید داخلی است.

علی محمد شاعری درگفت وگو با خانه ملت درباره وضعیت سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان مازندران،گفت: بنده به کشاورزان مازندرانی به خاطر فاجعه مصیبت باری که دربخش کشاورزی به وقوع پیوست،تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی که باید حمایت از تولید در اولویت قرار می گرفت؛متاسفانه کشاورزان در زمینه سرمازدگی محصولاتی همچون کیوی،مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی در استان مازندارن دچار بحران شدند.

نماینده بهشهر،نکا وگلوگاه درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: دولت علاوه براینکه نتوانسته در زمینه محصولات کشاورزی استان مازنداران جبران خسارت کند، تعرفه ۸ محصول کشاورزی را به شدت کاهش داده است؛ و درهای واردات را به سوی محصولات خارجی کشاورزی بازکرده است.

شاعری افزود: دولت با تصمیم گیری غیرکارشناسی شده کاهش تعرفه وارداتی محصولاتی همچون برنج،گوشت،انواع حبوبات،کره ،موز و… را در آستانه کشت بهاره محقق کرد.

بسته کاهش تعرفه واردات دولت به معنای حمایت از تولیدات خارجی و مقابله با تولید است.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم دولت درسال “اقتصادمقاومتی” بسته حمایتی برای صادرات محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولید داخل تهیه و ابلاغ کند؛اما به جای این کار دولت بسته ی کاهش تعرفه واردات با هدف افزایش واردات محصولات خارجی را دستور کار قرارداده است و این امر به معنای حمایت از تولیدات خارجی و مقابله با تولید داخلی است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره ، ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مرکبات، ۲۰ میلیارد تومان هزینه خرید توافقی برای خریدکیوی و۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت غرامت به بیمه شدگان مرکبات عملیاتی شود،اما متاسفانه تاکنون ریالی توسط دولت در این زمینه پرداخت نشده است.

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: پرتقال های خسارت دیده بر اثر سرمازدگی درکنار دریا،جنگل و رودخانه ها توسط کشاورزان،رهاسازی شدند.