نقوي حسيني در جلسه علنی امروز در تذکری نسبت به اظهارات مطهری در مورد اعدام‌های سال 67 واکنش نشان داد و متذکر شد که همین منافقین پدر علی مطهری را به شهادت رساندند و مطهری نیز گفت: دایه دلسوزتر از مادر نشوید.

 

 
شرق پرس: سید حسین نقوی حسینی با تکیه به ماده ۲۴ قانون اساسی بند ۱۱ نسبت به اظهارات نائب رئیس مجلس گفت: همه ما و نمایندگان ملت ایران در خدمت رهبری بودیم ایشان گفتند که مجلس باید در برابر جریان های سیاسی معاند،‌ موضعی قاطع و انفلابی داشته باشد.
 
وی افزود:‌همه میدانند که منافقین بیش از ۱۷ هزارنفر از مردم ما را به خاک  و خون کشیدند، از کاسب، معلم تا رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه را به شهادت رساندند. هنوز از ایام سالگرد شهادت رجایی و باهنر توسط ملعون کشمیری نگذشته ایم.‌هنوز از ایام هفتم تیر که کلاهی ملعون ۷۲ نفر از مسئولین ملت ما را به شهادت رساندند،‌زمانی نگذشته است، ‌هنوز از ایام شهادت پدر والا مقام نائب رئیس مجلس که از سوی همین منافقین به خاک و خون کشیده شد، عبور نکرده‌ایم.
 
او در رابطه با نامه علی مطهری در رابطه با فایل صوتی منتظری گفت: اظهارات نائب رئیس مجلس  یعنی مواضع مجلس، این مجلس سربازان ولایت هستند،‌ بیانات رهبری خطاب به منتظری را میخوانم. «به قدری مطالبی که میگفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده ای برای جواب دادن به آنها نمیبینم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام به اعدام محکوم شده بودند را منافقین از دهان شما به آلاف و الوف رساندند، و مبینید که چه خدمت ارزنده ای به استکبار کرده اید. ‌نامه ها و سخنرانی ها منافقین که از زبان شما به رسانه های عمومی میرسید ضربه سنگینی به انقلاب زد و موجب خیانت بزرگ به سربازان گمنام امام زمان زد، برای آنکه در قعر جهنم نسوزدید به اشتباه خود اعتراف کنید.»این ها مواضع حضرت امام در قبال حمایت از چنین گروهکی است.
 
این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: مردم فراموش نمیکنند در عملیات مرصاد و هشت سال دفاع مقدس همه منافقین ستون پنجم صدام بودند. مستحق نیزست امروز نائب رئیس محترم مجلس چنین مواضعی را در قبال این گروه تروریستی داشته باشد، آن هم در شرایط بین المللی که استکبار جهانی آن فایل صوتی کذایی را منتشر میکند تا بهره برداری کند، لذا تقاضا میکنم هیئت رئیسه مجلس موضعی انقلابی،قاطع و شفاف داشته باشند.
 
*مطهری: در مورد اعدام سال ۶۷ توضیح دهید و پرونده را ببندید
 
علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: متاسفانه جناب آقای نقوی هم نامه من را نخوانده بودند و مغالطه کردند،‌در جنایتکار بودن منافقین که تردیدی نیست. گروه فرقان که پدرم را به شهادت رساند شاخه ای از منافقین بودند، اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان دوست نزدیک رجوی بود.
 
وی خطاب به نقوی حسینی گفت: آقای نقوی نمی‌خواهد دایه دلسوزتر از مادر شود. کلا حرف من در آن نامه این بود که وقتی مسئله ای برای برخی از مردم ایجاد شده است، شاید نزدیک به یک ماه است که این موضوع در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح است، ‌مسئولان باید بیایند توضیح دهند.
 
این نماینده مجلس دهم تأکید کرد که «مسئولان به جای شعار دادن در مورد اینکه منافقین جنایتکار بودند و اشاره به عظمت امام، اینها که روشن و توضیح واضحات است. بیایید پاسخ دهید که در سال ۶۷ با کمال احتیاط عمل شده است و حکم هم حکم شرعی بوده و به کسی هم ظلم نشده است یا اگر کسانی اعتراض دارند اعلام کنند ما بررسی و پیگیری میکنیم و حتی اگر قصوری هم رخ داده باشد جبران میکنیم.
 
نائب رئیس مجلس دهم با تأکید بر این نکته که« پروند ه را ببنید و اینقدر شعار ندهید.» خطاب به مسئولان گفت: ۱۰ و ۱۵ نفر از مسئولان کشور صحبت کردند و همه فقط در مورد جنایتکار بودن منافقین حرف زدند، خب این را  که همه میدانیم.من که پدرم را همین منافقین به شهادت رساندند، آیا من می آیم که از منافقین دفاع کنم؟ بعد شما اگر دلسوز نظام هستید این کارها که شما کردید به نفع نظام بود یا اگر این کارها را نمیکردید. بنده گفتم که روش دفاع از نظام و تلاش برای استحکام نظام، این روش من بهتر از آن کاری است که شما می کنید.
 
مطهری افزود: کاری میکنید که این سئوال همچنان برای خیلی از مردم باقی بماند،‌ما گفتیم توضیح دهید و پرونده را ببنید. آقای پورمحمدی هم آمدند و تا حدودی توضیح دادند و از ایشان هم تشکر میکنیم و اما این حساسیت عجیب و غریبی که این آقایان پیدا کرده اند یعنی چی؟ جز اینکه مقاصد سیاسی داشته باشند،‌هدف دیگری برای من متصور نیست./خبرانلاین