حجت الاسلام فعالی رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در آستانه عید سعید فطر گفت: در روز عید فطر ابعاد وجودی یک انسان با انسان پیشین متفاوت است.

 

 فعالی: عید سعید فطر، تجلی بندگی و عبودیت پروردگار متعال و معراج انسانی است

  
به گزارش شرق پرس  به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه ، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، این روز بزرگ را برای کسانی که به اوج انسانیت و فضیلت پرواز کردند مایه مباهات و خشنودی دانست و گفت: عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.
 
 

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ،افزود: عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تصریح کرد: ماه رمضان برهه‌ای است که مابعد خود را تولید می‌کند و در روز عید، انسانی جدید زندگی تازه خویش را آغاز می‌کند.

 
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه ،ابراز داشت : رو روز عید، ابعادِ وجودی این انسان با انسان پیشین متفاوت است، او با درک و فهم گسترده ‏تری که به سبب یک ماه آموزش و ممارست، عمق و امتداد بیشترى یافته است؛ زندگی می‌‏کند.

 
حجت‌الاسلام فعّالی بیان داشت: عید سعید فطر در کشورهای اسلامی صرف نظر از اشتراکات کشورهای اسلامی با رسوم گوناگون برگزار می‌شود، هر یک از کشورهای اسلامی به فراخور فرهنگی خاص، با جلوه های ویژه ای از آداب وسنن به استقبال این عید مشترک دینی می روند.

 
مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه  اظهارداشت: هنگامی که ماه رمضان و روز عید به روزمرگی و عادت تبدیل می‌‏ شوند، طبیعی است که از مظاهر زندگی عادی تجاوز نمی‌کنند و در ظرف زمانی محدود خود متوقف می‌‏شوند، اما ماه رمضانی که از ارکان اسلام است و عید فطری که از اعیاد اسلامی است، خصوصیاتی کاملاً متفاوت دارند.

 
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه  به عیدفطر در قرآن اشاره و ابرازداشت : بامراجعه به قرآن شریف آیاتی را می توان یافت که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عیدسعید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می دهند که این مسأله از دید قرآن پنهان نمانده است.

 
وی تأکید کرد: خداوند متعال در فرازی از آیه ۳۱ سوره اعراف می فرماید: هنگام رفتن به مسجد زینت های خود را بردارید، این خطاب به همه فرزندان آدم به‌عنوان یک قانون همیشگی که شامل اعصار قرون می‌شود که زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد با خود داشته باشید.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه  ادامه داد: این جمله می تواند هم اشاره به زینت های جسمانی باشد که شامل پوشیدن لباس های مرتب و پاک و تمیز و شانه زدن موها، و به کاربردن عطر و مانند آن می‌شود، و هم شامل زینت های معنوی، یعنی صفات انسانی و ملکات اخلاقی و پاکی نیت و اخلاص.

 
حجت الاسلام فعّالی اذعان داشت: در عید سعید فطر که روز تجمع سراسری میلیون ها مسلمان در تمام اقصی نقاط جهان و توجه به قدرت و استعداد و شرکت اسلام است، یادآور این امر است که مسلمین باید برای تحقق چنان آرمان مقدس و والایی از چنین روز بزرگی کمال استفاده را برده و عزّت و اقتدار و هیبت اسلام را به دنیا نشان دهند و با اتحاد و یکپارچگی هرچه فزون تر بدان اهتمام ورزند.