آیت الله لاریجانی در مازندران رئیس با اشاره به نظر دستگاه قضا در خصوص برجام ، تاکید کرد : هر چند برخی از مواد برجام مشکلاتی دارد اما فشار برخی ها بر تیم مذاکره کننده و دولت بی انصافی است.

larijani-mazandarannn

 

 

به گزارش شرق پرس آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران افزود : قوه قضائیه به دولت کمک کرده است و تعاملی خوبی نیز دارد.

 

وی اضافه کرد: ما با برخی از مواد برجام نیز مشکل داشته ایم ولی اینکه دولت و مذاکره کنندگان فراتر از این ماده ها توانایی داشته اند را قبول کردیم.

 

آملی لاریجانی گفت : مقدورات عملی دولت مساله مهمی است ولی فشار اجرایی بر دوش دولت نیز است.

 

رئیس دستگاه قضا گفت : ما به هیج نهاد و شخصی و یا گروهی ضمانت حمایت نداده ایم اما حمایت از برجام بر اساس چارچوب نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

 

آملی لاریجانی بیان داشت : امروز حاشیه سازی به نفع کشور نیست و برخی از افراد و گروه های سیاسی اصلاح طلبان و اصولگران حاشیه سازی می کنند در حالیکه کشور به آرامش و تدبیر نیاز دارد.

 

وی بیان داشت: برجام نیاز به مدیریت عقلانی دارد.

 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز هجمه رسانه ای برای تهاجم فرهنگی علیه ایران جنگ تمام عیار است، گفت: دشمنان میلیاردها تومان برای راه اندازی بیش از یکصد کانال فارسی زبان هزینه می کنند.
آملی لاریجانی با تاکید بر این نکته که ما مسئول هستیم، اضافه کرد: یکی از مهمترین کارها که مسئولان اجرایی و قضایی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید بکنند حفظ دستاوردها و ارزش های اسلامی و انقلاب است .

 

وی اضافه کرد: کوتاهی در حفظ ارزش های اسلامی خیانت به امکانات و اقتدار کشور است.

 

رئیس قوه قضائیه گفت : الان باید بدانیم اگر ارزش های اسلامی و انقلاب را حفظ کردیم محبوبیت و اقتدار ایران اسلامی در دنیا گسترش و تداوم می یابد.

 

وی مردم سالاری دینی در چارچوب الهی و دینی را اقتدار ایران دانست و گفت: امروز نظام سیاسی ایران بر گرفته از ارزش های دینی و اسلامی با پشتوانه اخلاقی را بوجود آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز غرب دچار چالش جدی در مساله نظام سیاسی خود شده است، بیان داشت: در حالی همچنان رویکرد جدایی دین و از سیاست تلاش بی وقفه غرب علیه ایران است.

 

وی ادامه داد: امروز رجوع به دین برای غرب یک مساله جدی شده است . ما مسئولان باید خادم مردم باشیم و وجود ما در این منصب ها به خاطر خدمت به مردم است.

 

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: امروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم زیاد است و ما نباید به گرفتاری های مردم بی توجه باشیم.

 

رئیس دستگاه قضا گفت: آسیب های اجتماعی ، اعتیاد و فقر برخی از خانواده ها را با چالش جدی مواجه کرد که باید در رفع مسائل آنان تلاش کنیم.

 

وی ارزش های اسلامی را رکن اقتدار ایران دانست و گفت: انگیزه الهی اسلامی سبب ایستادگی ایران شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری همه مشکلات پس از انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته شد، گفت: امروز ایران اسلامی قدرت اثر گذار در منطقه شده است.

 

وی ادامه داد: امروز واقعیت قدرت ایران در منطقه در مساله سوریه خود را نشان داده و آمریکا و کشورهای دیگر این موضوع را درک کردند.

 

وی بیان داشت: اقتدار ایران و تاثیر گذاری آن کابوسی برای دشمنان شده است نه صرف داشتن موشک و تسلیحات نظامی ، بلکه سرمایه اقتدار ایران نظام سیاسی مبتنی بر ارزش های اسلامی و دینی و مردم سالاری است.

 

وی در عین حال گفت: فشار ها و دشمنی ها علیه ایران ادامه دارد و اگر الان نرمش نشان می دهند ، دشمنی خود را در پشت صحنه ها دارند.

 

آملی لاریجانی وضعیت تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی ، تعرض به جنگل ، منابع طبیعی و ساحلی استان مازندران را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: قوه قضائیه در سراسر کشور عزم راسخی را نشان داده است که اراضی ملی نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

وی بیان داشت: قلع و قمع به دستور قوه قضائیه بر حسب قانون است اما بهتر است دستگاه قضائی و اجرایی اولویت تخریب را به خانه های ویلایی و بزرگ قرار بدهند.

 

به گزارش ایرنا رئیس قوه قضائیه با هدف بررسی مسائل قضایی و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری استان مازندران به این استان سفر کرده است.