در میان اعضای هیات رییسه و سهام‌داران اصلی STC و شرکت حمل و نقل careem نام «مازن الجبیر» برادر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم، دیده می‌شود

 

یک شرکت حمل و نقل اماراتی به نام کریم (careem) که فعالیت گسترده‌ای در حوزه خودروهای کرایه‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته است در نظر دارد فعالیت خود را در ایران نیز آغاز کند به همین دلیل مذاکرات خود را با مسؤولان ایرانی آغاز کرده است تا مجوز فعالیت خود را در ایران و مخصوصا تهران دریافت کند.

 

این شرکت حمل و نقل گرچه در کشور امارات به ثبت رسیده است اما ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به شرکت دولتی عربستان Saudi telecom company یا STC است.ظاهرا این شرکت سعودی ابتدا ۱۰ درصد و پس از مدتی ۱۰ درصد دیگر سهام این شرکت اماراتی را خریداری کرده‌ است و توانسته با این کار تاثیر زیادی در فعالیت های این شرکت بگذارد.

 

نکته جالب توجه دیگر این است که شنیده شده برخی از مدیران ارشد این شرکت در هفته گذشته وارد ایران شده و با برخی واردکننده‌های خودروهای خارجی به ایران نیز جلساتی برای وارد کردن خودرو به ایران جهت فعالیتشان برگزار کرده‌اند.

گفته می شود در میان اعضای هیات رییسه و سهام‌داران اصلی STC و شرکت حمل و نقل careem نام «مازن الجبیر» برادر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی هم که همیشه نسبت به ایران مواضع تندی اتخاذ می‌کند، دیده می‌شود./فارس