تحقيقات جديد نشان داده هندوانه يكي از سالم ترين ميوه هاست و در سلامت معده و كليه نقش مهمي دارد.

 

 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تحقیقات جدید نشان داده هندوانه یکی از سالم ترین میوه هاست و در سلامت معده و کلیه نقش مهمی دارد.

 

فواعد هندوانه

فواعد هندوانه

 

 

شرق پرس: محمد اکبرزاده گفت: هندوانه دارای اسید آمینه ای بنام سیترولین و موادی بنام کاروتن و لیکوپن و نوعی قند بنام مانیتول می باشد.  

 

 

وی به خواص داروئی هندوانه اشاره کرد و افزود: هندوانه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و گرما را برطرف می کند وهمچنین بهترین میوه تابستان است . 

 

 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه هندوانه مدر است و به پائین آوردن فشار خون کمک می کند گفت: هندوانه معده را تقویت می کند و همچمین پوست سفید آن برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است.

 

 

اکبرزاده افزود:مغز تخمه هندوانه کرم های معده و روده را از بین می برد و برای ورم مثانه مفید است.

 

 

وی با اشاره به این مطلب که هندوانه عطش را کم می کند و پوست را مرطوب نگه می دارد اظهار داشت: تحقیقات جدید نشان داده هندوانه یکی از سالم ترین میوه هاست و در سلامت معده و کلیه نقش مهمی دارد.

 

 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری در خصوص مضرات هندوانه گفت: هندوانه برای اشخاص سرد مزاج و آنهائی که دارای معده سرد می باشند مناسب نیست اینگونه اشخاص اگر می خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شکر ویا عسل بخورند .

 

 

اکبرزاده اظهار داشت: هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسی می شود.

 

 

به گزارش ایسنا, وی ادامه داد: هندوانه را باید همیشه بین دو غذا یعنی تقریبا سه ساعت بعد از غذا و یکساعت قبل از غذا مصرف کرد زیرا اگر بلافاصله بعد از غذا خورده شود در هضم غذا اختلال ایجاد می کند و همچنین نباید آن را با میوه های دیگر مخلوط کرد زیرا تولید نفخ شکم می کند.