این متهم به قتل پدر در بازجویی ها اظهار داشت: با آن که پدرم بازنشسته بود و حقوق مناسبی هم داشت ولی با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو بودیم...

قتل و به آتش کشیدن پدر به علت خساست!

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای این جنایت به خراسان گفت: شانزدهم آذر سال گذشته زنی با مراجعه به پلیس آگاهی از گم شدن هسرش خبر داد و گفت: شوهر ۵۵ ساله ام، دو روز قبل (۹۴.۹.۱۴) برای انجام کاری از منزل خارج شده اما تاکنون به خانه بازنگشته است.

 

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: ابتدا گزینه های متفاوتی مانند تصادف، سقوط و یا هر نوع حادثه دیگری که احتمال وقوع آن وجود داشت، مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفت ولی فردی با این مشخصات پیدا نشد. در همین روزها پیدا شدن جسد سوخته ای در یکی از خرابه های حاشیه جاده قدیم قوچان نیز به پلیس گزارش شد اما امکان تعیین حدود سن پیکری که به طور کامل سوخته بود توسط پزشکان قانونی میسر نشد و آن ها سن احتمالی مقتول را حدود ۳۰ سال اعلام کردند. 

 

در همین حال با توجه به وضعیت مناسب خانوادگی فرد فقدانی، که ۳ دختر و یک پسر ۲۰ ساله داشت، بانک های اطلاعاتی پلیس هم مورد کنکاش های دقیق قرار گرفت ولی هیچ گونه اثر و سابقه ای از مرد ۵۵ ساله به دست نیامد.

 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با وجود آن که پیگیری برخی سرنخ های موجود با بن بست مواجه شده بود اما تحقیقات جدی گروه مشترکی از کارآگاهان اداره جنایی برای یافتن سرنخ دیگری از این پرونده در دایره فقدانی های پلیس آگاهی ادامه داشت تا این که حدود ۶ ماه قبل کارآگاهان متوجه تغییر اساسی در وضعیت مالی خانواده مرد مذکور شدند چرا که به طور ناگهانی اقدام به خرید لوازم و اثاثیه گرانقیمت کرده بودند درحالی که هنگام بازجویی های مقدماتی عنوان می کردند مرد خانواده بسیار خسیس بوده تا جایی که برای تامین هزینه ها و مخارج زندگی با مشکلات زیادی روبه رو شده اند تا از او که بازنشسته یکی از ارگان های نظامی بود پول بگیرند.«سرهنگ رزمخواه» افزود: همین موضوع ظن کارآگاهان را برانگیخت و پرونده مرد ۵۵ ساله دوباره مورد مطالعات کارشناسی و پلیسی دقیق قرار گرفت. وی اضافه کرد: در همین شرایط قاضی محمد میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد) که رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفته بود، دستورات ویژه ای را برای موشکافی پرونده مذکور صادر کرد تا بعد از گذشت ۱۴ ماه از ماجرای گم شدن این مرد، رازگشایی این معمای پیچیده در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که بررسی های مقدماتی از تحقیق درباره حساب های بانکی مرد گم شده آغاز شد، خاطرنشان کرد: تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان درباره وضعیت مالی فرد گم شده بیانگر آن بود که وی در حساب های مختلف بانکی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پول دارد و از سوی دیگر نیز خانواده او با دادن دادخواست عسر و حرج به دادگاه، درخواست برداشت از حساب های بانکی وی را کرده بودند. وی گفت: همین موضوع سرنخ دیگری برای پیگیری این پرونده شد چرا که ماجرا طوری جلوه می کرد که اعضای این خانواده از پیدا نشدن مرد ۵۵ ساله کاملا مطمئن هستند و آن ها با پول های مردی که ادعا می کردند بسیار خسیس است سروسامان خوبی به زندگی خود داده بودند.

 

سرهنگ «حمید رزمخواه» تاکید کرد: با گذاشتن قطعات پازل های متفاوت این پرونده در کنار یکدیگر، کارآگاهان اداره جنایی به اعضای خانواده مذکور مظنون شدند و سپس با راهنمایی ها و دستور قضایی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اعضای این خانواده مورد بازجویی های فنی قرار گرفتند. این مقام انتظامی یادآور شد: از سوی دیگر نیز بررسی های غیرمحسوس که با هدایت سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) صورت می گرفت، نشان داد که فرزند ۲۰ ساله این خانواده بعد از ماجرای گم شدن پدرش به کرمان رفته و در آن جا پیتزافروشی تاسیس کرده است. 

 

این بود که جوان مذکور هم به همراه اعضای دیگر خانواده اش مورد بازجویی قرار گرفت اما هرکدام از آن ها در بازجویی های تخصصی، داستانی را درباره ساعت گم شدن پدر و یا چگونگی رفتن وی از منزل سرهم می کردند. به همین دلیل کارآگاه عظیمی (افسر پرونده) با جمع آوری اسناد و مدارک محکمه پسند و با هماهنگی مقام قضایی، تنها پسر این خانواده را بازداشت کرد تا این که جوان مذکور نتوانست حقیقت ماجرا را کتمان کند و پس از مشاهده دلایل موجود لب به اعتراف گشود و راز قتل پدرش را فاش کرد.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به اعترافات هولناک این جوان ۲۰ ساله گفت: این متهم در بازجویی ها اظهار داشت: با آن که پدرم بازنشسته بود و حقوق مناسبی هم داشت ولی با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو بودیم. او مردی خسیس بود که حتی به خورد و خوراک خواهر ۹ ساله ام هم توجهی نمی کرد و خواهر بزرگترم را نیز مورد ضرب و جرح قرار می داد. 

 

وقتی تغییری در رفتارهای پدرم ایجاد نشد تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم تا این که روز حادثه، همه اعضای خانواده ام را از خانه بیرون کردم و گفتم می خواهم با پدر به تنهایی صحبت کنم. آن روز ظهر مادرم خورش قیمه تهیه کرده بود که در یک فرصت مناسب تعدادی قرص خواب آور داخل ظرف خورش پدرم ریختم. 

 

او در حالی که کمی بی حال شده بود متوجه تغییر مزه غذا شد و شروع به سروصدا کرد. در این هنگام بود که با او درگیر شدم و کشان کشان او را به اتاق خواب بردم. لوله دودکش را بیرون آوردم تا گاز منواکسید کربن وارد ریه هایش شود اما باز هم تغییری در وضعیت جسمانی او حاصل نشد. به همین خاطر با یک جسم سخت ضربه ای به سرش زدم و پلاستیکی را نیز روی سرش کشیدم تا نفسش بند بیاید. شب هنگام جسد را با خودرو پراید خودش، به کیلومتر ۱۵ جاده قدیم قوچان بردم و داخل یک مخروبه چاردیواری به آتش کشیدم…

 

سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه اضافه کرد: روز گذشته متهم به قتل، محل به آتش کشیدن جسد پدرش را نیز به کارآگاهان نشان داد و مشخص شد جسد سوخته ای که سال گذشته در این منطقه کشف شده مربوط به مرد ۵۵ ساله ای است که آزمایش های پزشکی برای اثبات این موضوع آغاز شده است.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین با قدردانی از صدور دستورات ویژه توسط قاضی میرزایی اضافه کرد: تحقیقات پلیس برای ریشه یابی این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

ایران