حجت الاسلام قرائتی در گرگان ازدواج با فرد بی‎نماز را نهی کرد و افزود: به جوانی که بی‎نماز باشد زن ندهید، کسی که لطف خدا را نادیده می‎گیرد یقینا لطف شما را نادیده می‎گیرد.

قرائتی در گرگان: نماز یک هنر مهندسی شده از سوی خداوند است

 
 
 
 
شرق پرس: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گرگان با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه نماز اظهار کرد: در نماز ۱۳۵ رقم پیوند با حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که آنها باید برای جامعه تببین شود.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که «نماز یک هنر مهندسی شده از سوی خداوند بوده و ابعاد مختلفی دارد» گفت: هنوز جایگاه و ابعاد این فریضه الهی بدرستی مشخص و تبیین نشده است.

 

 

وی اضافه کرد: بهترین چیزها در نماز است، همه کمالات با نماز ارتباط دارد و باید همه در خدمت این فریضه الهی باشیم و از هر هنری که داریم در راستای تبیین جایگاه و تاثیرات نماز استفاده کنیم.

 

 

قرائتی با اشاره به نقش هنر در ترویج ابعاد مختلف نماز گفت: معنای هنر فهم است و دین اسلام، هنر است علاوه بر این کل آفرینش هنر بوده و هنر می‌تواند به فهم درست و زودفهمی انسان کمک کند.

 

 

قرائتی ازدواج با فرد بی‎نماز را نهی کرد و افزود: به جوانی که بی‎نماز باشد زن ندهید، کسی که لطف خدا را نادیده می‎گیرد یقینا لطف شما را نادیده می‎گیرد.

 

 

وی با بیان این‌که «نماز با قیامت و سیاست رابطه دارد» گفت: هرکس هر چه دارد باید فدای نماز کند و هنرمندان نیز باید هنر خود را در راستای ترویج فرهنگ نماز به‌کار گیرند.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین با اشاره به بحث راه‌اندازی سایت خنده حلال گفت: در این سایت ۱۰ هزار خنده حکیمانه که در ایام فعالیت در سیمای جمهوری اسلامی داشته‌ام، ارایه می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: خنده و هنر نباید مردم را از خدا غافل کند.

 

 

در این مراسم از اکبر عبدی، علیرضا رضاداد، علیرضا مهدیون، حبیب‌الله بهمنی و رسول صانعی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

 

 

ایسنا