حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر در جمع اعضای بسیج رسانه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی است برای زدودن دل ها تقویت باورها عنوان کرد: مهمترین درس اصحاب رسانه در این ماه گفتار، منطق و سازندگی است.

جباری امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار شرق پرس، حجت الاسلام سید عربعلی جباری در دیدار با اعضای بسیج رسانه که در دفتر امام جمعه شهرستان بهشهر برگزار شد با تبریک به مناسبت ایام مبارک رمضان اظهار کرد: در خصوص ماه مبارک رمضان نکاتی را باید خاطر نشان کرد، این ماه یک فرصت طلایی و استثنایی است که خداوند در اختیار مومنان قرار داده است تا بهره بگیرند و خود سازی داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه بهشهر تصریح کرد: این ماه، ماه تقویت اراده و باورهای دینی است، ماه اخلاص در عمل و خودسازی و در حقیقت یک دانشگاه تربیتی است، بنا بر فرموده پیامبر خاتم در ماه مبارک یکی از کارهای مهم نکو کردن اخلاق است.

 

وی در ادامه خاط نشان کرد: اخلاق اگر نیکو باشد باطن انسان نیکو می شود، با یک باطن نیکو و خوب داشتن خود به خود خیلی از مسایل و مشکلات جامعه و انسان ها بر طرف می شود.

 

حجت الاسلام جباری افزود: مهمترین درسی که اصحاب رسانه باید از ماه مبارک رمضان دریافت کند گفتار و کردار با منطق و سازنده است، باید حرف و قدمشان تبیین گر باشد و با پل ارتباطی که بین مردم و مسئولین برقرار می کنند هدفشان رفع مشکلات مردم و جامعه و امیدوار کردن مردم با این قلم و خطوط باشد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه خبرنگارها باید سازنده باشند بیان کرد: گاهی بعضی از خبرنگاران نوک قلمشان طوری است که می خواهند به جای سازندگی و اتحاد یک تفرقه و اختلاف در جامعه ایجاد کنند، قلم و خطوط ارزش و اعتبار دارد، باید طوری باشد که در پیشرفت جامعه بخصوص اقتصاد مقاومتی نقش چشمگیری داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: اصحاب رسانه می تواند نیاز ها و مشکلات جوانان را به رشته تحریر در آورد و در زمینه دیگری که می تواند بدرخشد بر طرف کردن اختلاف ها و عدم وجود وحدت در جامعه و مردم است، خبرنگاران باید در مسائل فرهنگی تحلیل و بیان داشته باشند و ببینند منظور مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی چیست، از کجا نشات می گیرد و راه مبارزه با این ولنگاری فرهنگی چیست.

 

حجت الاسلام عربعلی جباری در پایان دو نکته را یادآور شد: ابتدا فضای مجازی را انصافا یک فضای خوب و یک فرصت دهی بسیار مناسب با یک حوزه گسترده  و وسیع دانست به شرط آنکه خوب و سالم  رصد، هدایت و مدیریت شود ، نکته بعدی در مورد کمرنگ بودن فعالیت صدا و سیما برای فعالیت های شهرستان بهشهر و عدم ارتباط لازم با مراسم نماز جمعه این شهرستان و مسائل دیگر در این منطقه اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر شد.

نیلوفر عنقا