پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه پرسش و پاسخ به خبرنگاران بین‌المللی در مسکو اظهارات عجیب و غیر دیپلماتیکی علیه اردوغان بکار برد.

ماجرای اظهارات عجیب و غیردیپلماتیک پوتین علیه اردوغان!

 

شرق پرس: رئیس‌ جمهوری روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه پرسش و پاسخ به خبرنگاران بین‌المللی در مسکو تأکید کرد عملیات هوایی روسیه در سوریه تا آغاز روند سیاسی در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت و البته این مردم سوریه هستند که باید درباره آینده کشورشان تصمیم ‌بگیرند.

 

 

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا مسکو قصد دارد اقدامات بازدارنده بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، به عنوان مثال در خصوص راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای ترکیه، گفت: مسئله نیروگاه هسته‌ای ترکیه مسئله‌ای کاملا شرکتی است و روس اتم باید این مسئله را با شرکای خود حل کند.

 

وی همچنین به مسئله سرنگونی جنگنده «سوخو ۲۴» اشاره کرد و گفت: آنها [مقامات ترکیه‌ای] تصور کردند که ما عرصه را خالی خواهیم کرد و از صحنه عقب‌نشینی خواهیم کرد! اما نه، روسیه چنین کشوری نیست. ما حضور خود در سوریه را افزایش داده‌ایم و شمار هواپیماهای نظامی مستقر خود در این کشور را نیز بیشتر کرده‌ایم.

 

 

پوتین با حمله به رهبران ترکیه گفت آنها “تصمیم گرفتند که یک جای خاص آمریکایی‌ها را بلیسند.” رئیس‌جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود نیز گفت اسلام‌گرایی به شکل خزنده‌ای در حال گرفتن ترکیه است که “آتاتورک در گور خود می‌لرزد.”

 

 

 

 

 

تابناک