عبدالله موحد کشتی گیر نامی, درباره انتشار عکس پرحاشیه تختی و شاه مخلوع توضیحاتی داد.

 

 

شرق پرس: انتشار تصویری از ملاقات دو نفره محمدرضا پهلوی و غلامرضا تختی در فضای مجازی شوکی به وجود آورده و بسیاری را با این پرسش روبرو کرده که مگر شاه و تختی با هم اختلاف نداشتند و تختی که همیشه گفته شده دست شاه را نبوسیده ، چرا در کنار محمدرضا مخلوع این عکس را گرفته است.

 

 

عبدالله موحد ، قهرمان نامی کشتی ایران و جهان در این باره روایتی دارد که پیشتر در کافه خبر نقل کرده بود:«آن سالها و بعد از هر دور قهرمانی ما در مسابقات جهانی ، معمولا رژیم ما را به مراسم درباری مطرح می کرد. آن اوایل ما ، یعنی خیلی از ما به این مراسم می رفتیم. این ها برای قبل از دهه ۴۰ است. شاید برای اوایل دهه ۳۰ که فضای کشور متفاوت بود . کمتر پیش می آمد که قهرمان های ورزشی در این ملاقات های خصوصی دست شاه را ببوسند.بخصوص قهرمان های بزرگ اما این ملاقات ها انجام می شد و تقریبا همه ورزشکاران از جمله تختی هم می رفتند. خود من هیچ وقت حتی در ملاقات های رسمی هم دست شاه را نبوسیدم و برایش با مجازات هم روبرو شدم ولی این کار را نکردم.

 

 

آنچه درباره مرحوم تختی معروف شد ، به سال های پایانی کشتی اش برمی گشت و یک مراسم رسمی ملاقات که او حاضر نشد دست شاه را ببوسد. قبل تر از آن خیلی فضای کشور انقلابی نشده بود اما در آن سال ها فضای سیاسی کشور داغ بود و تختی هم افکار سیاسی داشت و آن تصمیمش حسابی خبرساز شد و در خاطره ها ماند.»

 

 

مرحوم تختی در سال ۱۳۴۶ در هتل آتلانتیس تهران فوت کرد و هنوز بسیاری بر این باورند که این قهرمان انقلابی را رژیم پهلوی کشته است.

 

عکس پرحاشیه شاه و تختی

 

 

 

 

 

 

خبرانلاین