دریادار تنگسیری گفت سال 82 4 نظامی آمریکایی و 2 کویتی را که با دو شناور به اروند آمده بودند را با تجهیزات شان بازداشت کریم.

tangsirii4

 

 

به گزارش شرق پرس جانشین نیروی دریایی سپاه در گفتگو با فارس با اشاره به ناگفته ای از بازداشت نظامیان آمریکایی در گذشته گفت: در سال ۸۲ چهار نظامی آمریکایی و ۲ کویتی با کلی تجهیزات نظامی و ۲ فروند قایق قصد داشتند به اروند بیایند که ما آنها را بازداشت کردیم.

 

 

تنگسیری افزود: فیلم و تجهیزات آنها موجود است اما به دلایل امنیتی آن را رسانه‌ای نکردیم.

 

 

وی گفت: آنها با دو قایق آمده بودند و نیروهای ما با دو قایق به طرف آنها رفته بودند ولی تجهیزات آمریکایی‌ها خیلی بیشتر بود با این حال یکی از بچه‌های ما با لباس پاسداری و یک اسلحه کلاش به داخل قایق آنها می‌رود و فقط می‌گوید الله اکبر و فرد کویتی به آمریکایی‌ها می‌گوید اینها پاسدار هستند و تسلیم می‌شوند.

 

 

جانشین نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: بعدها از انگلیسی‌هایی که در دو مرحله بازداشت کردیم پرسیدم شما که این همه تجهیزات، سلاح و نیروی ویژه داشتید چرا در مقابل دو قایق ما تسلیم شدید که پاسخ دادند ما اصلا نمی‌دانیم چه شد.

 

 

دریادار تنگسیری تصریح کرد: به هر حال در سال ۸۲ بنا بر وضع موجود سیاسی کشور مجبور شدیم آن ۴ آمریکایی را رها کنیم. البته این افراد را ۴ روز نگه داشتیم و بعد رها کردیم.

 

 

وی ادامه داد: شناورهای گروه آمریکایی را به آنها دادیم اما شناورهای دو گروه بعدی انگلیسی را به همراه تمام تجهیزات‌شان نگه داشته‌ایم.