مأموران محیط زیست نیز پس از قانع نشدن افرادی که به‌زور و تهدید قصد وارد شدن به میانکاله را داشتند، برای متفرق کردن آنها از اسپری اشک‎آور استفاده کردند...

درگیری در میانکاله

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) رضا احمدی در گفتگو با فارس درباره ماجرای درگیری عصر روز گذشته در درب ورودی میانکاله اظهار داشت: براساس بررسی‎های انجام‎شده مشخص شد که تعدادی از افراد بومی قصد ورود غیرمجاز به پناهگاه را داشتند و با ممانعت مأموران یگان حفاظت مواجه شدند و پس از آن شروع به توهین و فحاشی کردند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر می‎افزاید: مأموران نیز پس از قانع نشدن افرادی که به‌زور و تهدید قصد وارد شدن به میانکاله را داشتند، برای متفرق کردن آنها از اسپری اشک‎آور استفاده کردند.

 

این مسؤول تأکید می‎کند که هیچ‎گونه درگیری فیزیکی صورت نگرفته است و آن‌چه که در برخی گروه‎های مجازی مبنی بر مصدوم‎شدن چند نفر اعلام شده است، بر اثر ضرب و شتم نبوده و شاید به‎علت استفاده از اسپری باشد.

 

علی ابوطالبی مسؤول آموزش اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز در اینباره گفت: به‎طور کلی، پنج درصد از افرادی که وارد پناهگاه حیات وحش میانکاله می‎شوند، قصد گردش و بازدید را ندارند و فقط به منافع و اغراض خود می‌اندیشند و حتی ممکن است نسبت به آتش‎سوزی منطقه نیز اقدام کنند که مواردی از این‎دست را داشتیم.

 

این کارشناس محیط زیست می‎افزاید: برخی‎ها با خودروی جیپ، گویا میانکاله را با زمین رالی اشتباه گرفته‌اند! آنها حتی با سرعت در کناره‌های خلیج حرکت می‎کنند و برای عکسبرداری و تماشا تا نزدیک پرندگان می‎روند، اگر وضعیت به همین شکل باشد و افراد به هشدارهای زیست‎محیطی توجه نکنند، ممکن است علاوه بر تهدیداتی که بر شکل ظاهری میانکاله وارد می‎آورند، تهدیدی برای زیست‎مندی و حتی ترک زیستگاه تمامی ۶۴ پرنده کنار آب‎زی در میانکاله باشند.

 

ابوطالبی با بیان اینکه ورود به پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت‎شده برای خود آداب و قوانینی دارد، اظهار می‎دارد: برخی‎ها می‎خواهند با زور و تهدید به مقاصد خود برسند و طبیعت را جایگاهی می‎پندارند که باید از آن به هر نحوی که دوست دارند، بهره ببرند.

 

وی در پایان می‎گوید: توان میانکاله در حد ورود روزانه ۴۰ تا ۵۰ خودرو است نه ۲ هزار دستگاه انواع خودرو!