رئیس محیط زیست درباره هجوم مگس های سفید در تهران گفت: شستشوی درختان با صابون پالیزین (صابون حشره کش و کنه کش ) افزایش یافته و در برخی مناطق از روزی یکبار به دو یا چندبار افزایش داشته است.

 

 

شرق پرس: چند ماهی است که شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی مورد هجوم مگس های سفید قرار گرفته است.

 

حشرات بسیار ریزی که گذشته از آسیب رسان بودن یا نبودنشان، مزاحمت زیادی برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده اند، مزاحمتی که مانند آلودگی هوا نمی توان با ماسک از شر آن خلاص شد و این حشرات ریز با ورودشان به دهان و چشم از صبح موجب کلافگی می شوند.

 

علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شهرداری تهران اقدامات گسترده ای برای مقابله با این حشرات آغاز کرده است، بر همین اساس در مناطقی که احتمال وجود این حشره بیشتر است با برچسب ها، نوار و کارت های زرد رنگ تحت پوشش قرار گرفته اند.

 

وی تاکید کرد: شستشوی درختان با صابون پالیزین (صابون حشره کش و کنه کش ) افزایش یافته و در برخی مناطق از روزی یکبار به دو یا چندبار افزایش داشته است.

 

تاکید شهرداری تهران استفاده از روش های غیر شیمیایی برای مبارزه با سفید بالک‌هاست.وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از نوارهای زرد رنگ و آب‌شویی کانون های آلوده بتوانند تا حد زیادی در کنترل سفیدبالک ها موفق شوند اما با توجه به افزایش دمای هوا در ماه های اخیر تکثیر این حشره بسیار زیاد بوده که موجب شده در شهر بیشتر به چشم بیایند اما هیچگونه ضرری برای انسان نداشته و ابدا جای نگرانی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران و کاهش دما، معضل سفیدبالک ها مرتفع می شود.