این مانور با حضور گروههای امدادی شهرستانهای شرقی (ساری-جویبار-نکا و بهشهر) روز یکشنبه در سالن شماره 2 هلال احمر بهشهر برگزار شد.

 

manovrzelzele

 همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی مانور ایمنی در برابر زلزله  و مقابله با  بلایای  طبیعی شرق مازندران به میزبانی شهرستان بهشهر برگزار شد.

 

 

 
به گزارش شرق پرس این مانور با حضور گروههای امدادی شهرستانهای شرقی (ساری-جویبار-نکا و بهشهر) روز یکشنبه در سالن شماره ۲  هلال احمر بهشهر برگزار شد.
 
 
 گروههای امدادرسان این شهرها در این مانور یکروزه توانایی ها و عملکرد عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.
 
 
 
معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران نیز  اظهار داشت: آموزش مهم ترین مسئله در موقع بروز حوادث غیرمترقبه است و این مهم در مازندران به خوبی دنبال خواهد شد.
 
 
غلامعلی فخاری مازندران را یکی از  استان های پرخطر برشمرد و افزود: از ۴۹ حادثه طبیعی جهان  ۳۱ حادثه در ایران حادث می شود  و اکثر حوادث نیز در بخش زلزله و سیل است که باید خسارت حوادث اینچنینی را به حداق برسانیم.
 
 
 

 رئیس جمعیت هلال احمر بهشهر نیز از آمادگی کامل نیروهای هلال احمر خبر داد و افزود: مدیریت در  بحران باعث کاهش خسارت در حوادث و بلایای طبیعی و همچنین حفاظت از جان انسان ها می شود.

 

حسین موسی زاده گفت: همه دستگاهها در این زمینه مسئول هستند و باید آمادگی کامل داشته باشند.

 

 

وی همچنین فراگیری توصیه های ایمنی را برای هر یک از اعضای خانواده ها مهم دانست و یادآور شد : دانستن مسائل ایمنی سبب حفظ جان افراد و خانواده هایشان می شود.

 

لازم است در این هفته با انجام مانورهای آموزشی و پیشگیری برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی، مردم شرایط وقوع حوادث طبیعی احتمالی را احساس کنند.

 

 

رئیس جمعیت هلال احمر بهشهر بر لزوم داشتن آمادگی همه دستگاه ها در برابر حوادث طبیعی تاکید کرد و گفت: هر فرد به عنوان سرپرست و یا عضوی از خانواده می تواند با فراگیری توصیه های ایمنی و عمل به آنها جان خود و اطرافیان را در برابر خطرات ناشی از زلزله حفظ کند.