لایه بردارها سلولهای مرده سطحی پوست را جدا می‌کنند و هر زمان ضخامت لایه سطحی پوست که به آن لایه شاخی می‌گوییم به وسیله لایه بردارها کمتر شود، پوست شاداب‌تر نشان داده می‌شود

images

 
شرق پرس : دکتر مسعود داوودی متخصص پوست و مو  گفت: سلولهای طبیعی خانگی مثل عسل و دیگر ماسک‌ها نمی‌توانند مواد موثر خود را از پوست عبور دهند بنابراین فایده آنها مرطوب کردن پوست است و پوست را شاداب‌تر نشان می‌دهند و این آب بعد از اینکه مدتی گذشت تبخیر می‌شود و پوست به وضعیت قبل بر می‌گردد.
 
 
 
 
وی در ادامه در مورد تفاوت شست‌وشوی عادی با ماسک‌ها بیان کرد: چون ماسک مدت زمان بیشتری روی پوست می‌ماند مدت زمان ماندگاری رطوبت آن بیشتر است و اگر کسی بخواهد مدت زمان شادابی پوست را بیشتر حفظ کند بعد از اینکه پوست به شکلی مرطوب شد می‌تواند از کرم مرطوب کننده استفاده کند.
 
 
 
 
 
وی در مورد دلیل این موضوع این گونه افزود: منافذی که ما به چشم می‌بینیم سوراخ‌های طبیعی مجاری غدد چربی ساز پوست است و ما این‌ها را منافذ پوست تلقی می‌کنیم بلکه منافذ پوست شیارهایی هستند و مولکولهای عادی موجود و ماسکهای طبیعی درشت‌تر از آن هستند که بتوانند از این منافذ عبور کنند مگر پوست مجروح باشد.
 
 
 
 
 
 
وی در ادامه بیان کرد: داروهایی که به طور موضعی استفاده می‌شود با فناوری‌های کارخانه و تکنولوژی به شکل‌های درهم پیچیده در می‌آیند تا مولکولها بتوانند از منافذ پوست عبور کنند. 
 
 
 
 
 
 
این متخصص پوست و مو در مورد تأثیر مصرف موادغذایی طبیعی و سالم به جای گذاشتن ماسک اظهار داشت: میوه‌ها و سبزیجات تازه غنی از آنتی اکسیدانت هستند و چون آسیب‌های پوست ناشی از حوادث و بیماری‌ها و حتی گذر زمان و پیری به واسطه مواد اکسیدان در سلولها ایجاد و تشدید می‌شوند پس مصرف آنتی اکسیدانت می‌تواند جلوی پیری و تخریب پوست را بگیرد.
 
 
 
 
 
وی در پایان در مورد ماسک‌های لایه بردار گفت: لایه بردارها سلولهای مرده سطحی پوست را جدا می‌کنند و هر زمان ضخامت لایه سطحی پوست که به آن لایه شاخی می‌گوییم به وسیله لایه بردارها کمتر شود، پوست شاداب‌تر نشان داده می‌شود اما هر پوستی تحمل کافی برای لایه برداری ندارد و بعضی از پوست‌ها حساس و برخی پوستها خشک هستند و کرم لایه بردار به جای نفع به آنها آسیب می‌رساند.
 
 
 
 
 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران