سردار جعفری‌نسب فرمانده انتظامی استان مازندران با حضور در جمع تجمع‌کنندگان مقابل مجتمع تجاری الماس شهر ساری، گفت: طی چندسال اخیر اخطاریه دادگاه برای توقف ساخت این مجتمع تجاری به مسئولان آن داده شده که مورد توجه آنها قرار نگرفت و به ساخت‌وساز غیرقانونی خود ادامه دادند تا اینکه حکم قضایی تخریب آن صادر شد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس از صبح امروز نیروهای انتظامی و دادگستری مازندران در مقابل مجتمع تجاری الماس شهر واقع در جاده دریای فرح‎آباد این شهرستان مستقر شدند و اقدام به اجرای حکم تخریب این مجتمع تجاری کردند.

 

almase-shargh-takhrib1

 

تجمع شهروندان و خریداران مغازه‎های مجتمع تجاری الماس شهر روبه‌روی این مجتمع باعث ترافیک نیمه‌سنگینی در این جاده شد.

 

 

 

مجتمع تجاری الماس شهر در کیلومتر ۶ جاده دریا قرار دارد که بیش از ۶ سال در حال فعالیت ساخت‎وساز است.

 

 

به گفته یکی از حاضران این تجمع، مجتمع تجاری الماس شهر دارای مجوز تغییر کاربری نیست و چندین مرتبه از سوی سازمان‎های مختلف به آن اخطاریه داده شده است.

 

 

 

خریداران مغازه‎های مجتمع تجاری الماس شهر با تجمع مقابل این مجتمع خواستار تعیین و تکلیف مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده خود در این مجتمع هستند اما پاسخی از سوی مسئولان این پروژه به آنها داده نشد.

 

 

یکی از خریداران مغازه در مجتمع تجاری الماس شهر به فارس گفت: ۱۰ سال در یک مغازه شاگردی کردم و ۵۰ میلیون تومان اندوخته خود را از پنج سال قبل در این مجتمع سرمایه‌گذاری کردم اما امروز باید شاهد تخریب آن باشیم.

 

 

 

دیگر شهروند ساری که خود را یکی از سرمایه‌گذاران این مجتمع تجاری معرفی کرد، افزود: مجتمع تجاری الماس شهر حدود چند سال در حال ساخت‌وساز است که تاکنون جلوی آن را نگرفتند اما امروز که به پایان کار نزدیک است، باید تخریب شود.

 

almase-shargh-takhrib3

 

سردار مسعود جعفری‌نسب با حضور در جمع تجمع‌کنندگان مقابل مجتمع تجاری الماس شهر، اظهار کرد: طی چندسال اخیر اخطاریه دادگاه برای توقف ساخت این مجتمع تجاری به مسئولان آن داده شده که مورد توجه آنها قرار نگرفت و به ساخت‌وساز غیرقانونی خود ادامه دادند.

 

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اگر حکم را اجرا نکند، از نظر مردم ناکارآمد تلقی می‌شود، اضافه کرد: دستگاه انتظامی در حال انجام وظیفه برای تخریب این مجتمع تجاری بر اساس حکم دادگاه است.

 

 

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اگر تمام مردم ساری مقابل این مجتمع تجمع کنند، حکم تخریب آن باید اجرا شود، ادامه داد: از صبح امروز دفتر کار و تمامی سیستم‌های اداری داخل مجتمع تخریب و وسایل آن به خارج از مجتمع انتقال داده شد.

 

 

almase-shargh-takhrib2

 

 

این مسئول با بیان اینکه این افراد به‎صورت غیرقانونی اقدام به ساخت‌وساز این مجتمع تجاری کردند، تصریح کرد: آنها با کلاه‌برداری میلیاردی با احساسات و عواطف مردم بازی کردند.

 

 

جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: وقتی یک نفر در نقطه‌ای از شهر ۱۰۰ متر ساختمان غیرمجاز می‌سازد و ما با حکم دادگاه آن را تخریب می‌کنیم، حالا نیز باید این مجتمع غیرمجاز با چندهزار متر زیربنا تخریب شود تا عدالت اجرا شود.

 

 

وی بر پیگیری حق‌وحقوق مردم از مسیر قانونی تأکید کرد و گفت: با تجمع هیچ یک از مسائل رفع نمی‌شود و باید از مسیر قانون به اینگونه تخلفات رسیدگی شود.

 

 

یک قسمت از ورودی مجتمع تجاری الماس شهر در مقابل ازدحام جمعیت و خریداران مغازه مجتمع تجاری الماس شهر با بولدزر تخریب شد.

 

 

 

 

فارس