برخی از شرکتها و مراکز دولتی در این منطقه آنچنان پرونده تماشای ساحل در نکا را بسته اند که مردم ناچارند با وجود زندگی در یک شهرستان ساحلی، رنج ، هزینه و خطرات جاده ای سفر به مناطق مجاور را به جان بخرند تا ساعتی در طبیعت خدادادی بیاسایند.

darya-sahell90

 

 

 

به گزارش شرق پرس شهرستان نکا در شرق استان مازندران از نقاطی است که بر اساس تقسیمات کشوری دارای بیش از ۵هار متر ساحل در کرانه های جنوبی دریای مازندران است اما مردم آن از یک مرکز تفریحی ساحلی محروم هستند.

 

اگر از وجود نیروگاه شهید سلیمی نکا که از دیربازدر این منطقه ایجاد شده است بگذریم اما برخی از شرکتها و مراکز دولتی در این منطقه آنچنان پرونده تماشای ساحل در این نقطه از استان را بسته اند که مردم ناچارند با وجود زندگی در یک شهرستان ساحلی، رنج ، هزینه و خطرات جاده ای سفر به مناطق مجاور را به جان بخرند تا ساعتی در طبیعت خدادادی بیاسایند.

 

این آش در سالهای گذشته آنچنان شور شده است که جعفر احمدی فرماندار نکا نیز امروز در جریان سفر نماینده قوه قضائیه به این شهرستان با انتقاد از رویه موجود و انتقال خواسته مردم نکا گفت: براساس تقسیمات سیاسی و منطقه جغرافیایی، تاکنون مردم نکا از نعمت ساحل جداگانه محروم بودند و با وجود دارا بودن پنج کیلومتر از فضای ساحلی در شهرستان، از نبود ساحل اختصاصی محروم بوده و نیازمند رسیدگی در این امور هستیم.

 

تابناک در پایان می نویسد؛ حال باید دید با این شرایط آیا میتوان به شهرستان ساحلی نکا را خارج از صفحه کاغذ و به صورت ملموس برای مردم و علاقمندان به طبیعت پویا و واقعی  دید؟