سرپرست شهرداری بهشهر در واکنش به حجم انبوه زباله در محل کارخانه کمپوست گفت: باید برای رفع این مشکل دستگاه پرس زباله و زباله سوز تهیه شود...

محل دپوی زباله در بهشهر اشباع شد

 

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) سرپرست شهرداری بهشهر از اشباع مکان دپوی زباله بهشهر خبر داد و گفت: مهمترین راه رفع این مشکل خرید دستگاه پرس زباله و زباله سوز است.

 

یاسر فیروزی در جلسه بررسی مشکلات کمپوست بهشهر در جمع کارشناسان این بخش افزود: چالش زباله از جمله مشکلات مهم مازندران و شرق این استان است که با ایجاد کمپوست تا حدودی این مشکلات برطرف شده است اما برخی مشکلات همچنان باقی است.

وی با اعلام اینکه اکنون با حجم بالای زباله از شهرستان های مختلف روبرو هستیم و باید فرهنگ سازی مناسب برای تفکیک زباله از مبدا در بین مردم نهادینه شود.

فیروزی گفت: برای تسریع جمع آوری زباله اقدام به خرید یک دستگاه کیسه پاره کن برای تسریع کار تفکیک شده است که با اعتبار ۱.۵ میلیارد ریالی خریداری شده است.

وی افزود: باید فرهنگ سازی تفکیک زباله در سطح شهرهای مختلف مورد توجه قرار گیرد تا با تفکیک زباله از مبداء، میزان ان را به حداقل ممکن برسانیم.

کمپوست بهشهر در سال ۹۴ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح و با گذشت حدود۲ سال از افتتاح آن همچنان برخی از مشکلات باقی است.

به گزارش ایرنا, کمپوست بهشهر در شرق مازندران قادر است روزانه ۲۵۰۰ تن از زباله های شرق این استان را کمپوست کند.