رفتار تحقیرآمیز شاهزادگان اماراتی با خدمتکاران خصوصی‌شان پس از آن فاش شد که یکی از خدمتکاران از هتل گریخت و پلیس بلژیک را در جریان رفتارهای شاهزاده‌های اماراتی قرار داد...

 

 

دادگاهی در بلژیک ۸ نفر از شاهزادگان اماراتی را به اتهام رفتار برده‌وارانه و تحقیرآمیز با خدمتکاران خصوصی‌شان در هتلی در این کشور به ۱۵ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.
 
به گزارش فارس، بنابر اعلام رسانه‌ها بلژیکی، دادگاهی در این کشور ۸ زن نزدیک به شیخ ابوظبی را به اتهام استثمار و رفتار برده‌وارانه با حدود ۲۰ تن از خدمتکاران خصوصی‌شان در هتلی لوکس در بروکسل به حبس تعلیقی محکوم کرد.
 
به موجب این حکم، شاهزاده «شیخا حمدا آل نهیان» و هفت دخترش از خاندان پادشاهی امارات به اتهام قاچاق انسان و رفتار تحقیرآمیز مقصر شناخته شده و هر یک به ۱۵ ماه حبس تعلیقی و جریمه‌ای بالغ بر ۱۶۵ هزار یورو محکوم شدند.
 
این شاهزادگان اماراتی متهم به آن هستند که در زمان اقامت خود در هتل «کنراد» بروکسل طی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸، با ۲۳ زن خدمتکار خود رفتاری برده‌وارانه داشته‌اند.
 
براساس این گزارش، خاندان پادشاهی امارات طی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ یک طبقه این هتل لوکس در امارات را اجاره کرده بود و چندین خدمتکار زن اغلب آفریقایی را بدون مجوز کار و اقامت، به طور شبانه‌روزی تحت اختیار خود گماشته بودند و خدمتکاران به هیچ عنوان حق نداشتند این طبقه از هتل را ترک کرده و از آن خارج شوند.
 
آنها همچنین مجبور بودند روی زمین و مقابل اتاق این شاهزاده‌ها بخوابند و همواره مورد اهانت قرار می‌گرفتند.
 
رفتار تحقیرآمیز شاهزادگان اماراتی با خدمتکاران خصوصی‌شان پس از آن فاش شد که یکی از خدمتکاران از هتل گریخت و پلیس بلژیک را در جریان رفتارهای شاهزاده‌های اماراتی قرار داد و پس از حضور پلیس در هتل برای بررسی ماجرا و انجام تحقیقات مشخص شد که شاهزادگان در قبال خدمتکاران رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز انجام می‌دهند و در نهایت پرونده آنها به دادگاه بروکسل فرستاده شد.
 
محکومیت این شاهزادگان اماراتی در حالیست که سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشر بارها درباره افزایش شمار خدمتکاران خاندان پادشاهی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و شکنجه آنها از سوی صاحب کارانشان هشدار داده‌اند.