حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی با اشاره به ظهور تشیع انگلیسی در بین مسلمانان گفت : مداحان ما باید با شناخت این تشیع از آن دوری و با آسیب شناسی مداحی از ورود بدعت ها جلوگیری کنند.

laeni-sokhanrani54

 

 

به گزارش شرق پرس اولین همایش مداحان شهرستان نکا روز سه شنبه با عنوان ستایشگران نور از سوی اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان برگزار شد.

 

 

امام جمعه نکا در این همایش گفت : حوزه مداحی از جمله حوزه های مهمی است که باید با ولایت گره بخورد و آسیب شناسی شود.

 

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی با تاکید بر بازتولید مداحی در جامعه افزود : مداحان باید اطلاعات مداحی خود را با هنر آمیخته و با تمرین و ریاضت همراه کنند تا این هنر کامل شده و به مردم ارائه شود.

 

 

وی ادامه داد : مداحان نباید خود را بیگانه از ولایت، امام، شهید و شهادت بدانند و باید در مسیر ارزش ها و آرمان های این نظام گام بردارند و مداحی را به دور از آسیب و تنش ارائه کنند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به ظهور تشیع انگلیسی در بین مسلمانان گفت : مداحان ما باید با شناخت این تشیع از آن دوری و با آسیب شناسی مداحی از ورود بدعت ها جلوگیری کنند.

 

وی با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه افزود : چادر حجاب برتر در جامعه ماست که باید به این مساله توجه شود و مداحان نیز در مداحی های خود در مورد حجاب، نماز، حلال خوری، اعتیاد و … اطلاع رسانی کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز با تاکید بر ارتباط مستمر و تنگاتنگ مداحان با کانون خودشان اظهار داشت : اخلاق مداری، رعایت مسائل دینی و شرعی و بسط ارزش ها در جامعه از جمله مسائلی است که در مداحی ها باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام محمدعلی الیاسی افزود : مداحان ما باید الگوی کامل در جامعه باشند و اخلاق مداری، حفظ شعائر و رعایت مسائل دینی و اخلاقی از اولویت برنامه های آنان باشد.

 

رییس کانون مداحان نکا نیز گفت : شهرستان نکا در مسائل مداحی و شعرای آیینی از شهرستان های غنی استان است که باید شعرای آیینی ما از گمنامی خارج و شعرهای آنان در محافل استفاده شود.

 

محمدبرزگر نژاد با اشاره به توجه به امور مختلف مداحان و شعرای آیینی افزود : پیگیری دوره های مختلف آموزشی برای مداحان، تشکیل کمیته بانوان مداح و شعرای آیینی، تشکیل اتاق فکر و غیره از مسائلی است که در این مدت عملیاتی شده و با قوت دنبال می شود.

 

این همایش با برگزاری مداحی و شعرخوانی توسط مداحان و شاعران آیینی به کار خود پایان داد.

ایرنا