حسین پالار وجود 38 مدرسه تخریبی در نکا را از دغدغه های مهم آموزش و پرورش این شهرستان دانست و افزود 20 هزار متر مربع کلاس درس نیز باید مقاوم سازی شود.

حسین پالار مدیر آموزش و پرورش نکا

 

 به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) حسین پالار مدیر آموزش و پرورش نکا در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از کلاس‌های کنکور سال گذشته در شهرستان نکا انجام شد و افرادی که از بنیه مالی مناسب برخوردار نبودند از کلاس‌های رایگان و نیم‌بها و یک‌سوم بها برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان نکایی امسال در کنکور شرکت کردند، افزود: علاوه بر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، آموزش و پرورش هم دغدغه تحصیل و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور را داشت و به همین منظور کلاس‌ها و همایش‌های مختلف آمادگی کنکور برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: کلاس‌های کنکور، با برنامه‌ریزی در بین آموزشگاه‌های علمی آزاد و پژوهش‌سرا تقسیم شد و افرادی که از بنیه مالی ضعیف‌تری برخوردار بودند به صورت رایگان و یا نیم‌بها در پژوهش‌سرا از کلاس‌های کنکور استفاده کردند و شاهد پیشرفت مناسبی در این بخش بوده‌ایم.

این مسؤول ادامه داد: با استفاده از این برنامه‌ریزی انجام شده، در مجموع ۲۲ میلیون تومان تخفیف در این بخش به دانش‌آموزان، ارائه شده است.

پالار با تأکید بر اینکه آنچه که در کنکور امسال اتفاق افتاد بیانگر پشتکار دانش‌آموزان در تحصیل و فراگیری علم و دانش بوده است، یادآور شد: تنها شرکت در کلاس‌های کنکور و مؤسسات آموزشی نمی‌تواند رمز موفقیت باشد بلکه توجه خود افراد، استفاده مناسب از کتاب‌های درسی و آرامش هم در این بخش کمک‌کار است.

وی وجود ۳۸ مدرسه تخریبی در شهرستان نکا از بین ۱۸۰ مدرسه نکا را مشکل این شهرستان در بخش آموزشی عنوان کرد و افزود: ۳۸ مدرسه این شهرستان در شهر و روستاهای بخش مرکزی تخریبی است که نیازمند نوسازی بوده و ۲۰ هزار مترمربع کلاس درس هم باید مقاوم‌سازی شود.

مدیر آموزش و پرورش نکا افزود:‌ بیشتر مدارس در شهرستان نکا دو شیفت هستند و تنها ۲۳ مدرسه تک شیفت داریم و به نوعی وضعیت مدارس شهرستان نکا مناسب نیست که به همین منظور ساخت مدرسه بهپاک با ۹۰ درصد پیشرفت و مدرسه دنگسرک با ۷۰ درصد پیشرفت در این شهرستان با قوت در دست اقدام است.

این مسؤول افزود: ساخت مدرسه مسکن مهر هم با همکاری بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است تا دانش‌‍‌آموزان مسکن مهر نکا هم از فضای مناسب آموزشی برخوردار شوند، ضمن اینکه مدرسه روستای شیت برای تحصیل ۱۵۰ دانش‌آموز در بخش محروم هزارجریب به همت بنیاد برکت ساخته می‌شود.

به گزارش فارس, پالار گفت:‌ اعتقاد مهم آموزش و پرورش به انجام کارهای پرورشی در کنار تعلیم و تربیت است که برای این منظور در سال تحصیلی جدید ۵۰۰ بسته فرهنگی و کمک تحصیلی در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد که در اختیار مدیران قرار گرفت تا با شناسایی دانش‌آموزان یتیم و بدسرپرست، در بین آنها توزیع شود.