مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی هشدار دارد: اگر مشکلات زیست‌محیطی کارخانه آرین‌سینا برطرف نشود سلامت مردم منطقه به‌خطر می‌افتد و با وجود این معضل شاهد مشکلات بسیاری می‌شویم.

ariansina-sari

 

 

 

به گزارش شرق پرس ناصر مهردادی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه کارخانه آرین‌سینا مشکلات زیست‌محیطی برای منطقه ایجاد کرد، اظهار کرد: محیط‌زیست از ابتدا مخالف احداث کارخانه آرین‌سینا در جاده فرح‌آباد بود.

 

 

وی هشدار داد: اگر مشکلات زیست‌محیطی کارخانه آرین‌سینا برطرف نشود سلامت مردم منطقه به‌خطر می‌افتد و با وجود این معضل شاهد مشکلات بسیاری می‌شویم.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران با بیان اینکه در گذشته به‌دنبال جابه‌جایی بودیم، اما در حال حاضر این امر امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر به‌دنبال ساماندهی موارد زیست‌محیطی کارخانه آرین‌سینا هستیم و تا انجام آن کوتاهی نمی‌کنیم.

 

 

این مسئول با تاکید بر اینکه طرح‌های زیست‌محیطی ما در کارخانه آرین‌سینا انجام نشود اقدامات قانونی انجام می‌دهیم، گفت: اقدامات مثبتی برای حفظ محیط‌زیست در این کارخانه انجام داده شد و ما نظارت می‌کنیم تا به‌صورت کامل اجرا شود.

 

 

نباید موجب انتقال کارخانه آرین‌سینا شویم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز اظهار کرد: شرکت آرین‌سینا با سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی در استان مازندران اشتغال‌زایی کرد و ما نباید موجب انتقال آن شویم.

 

 

محمد محمدپور عمران با بیان اینکه شرکت آرین‌سینا در محیط شهرک صنعتی قرار دارد و باید برای پساب‌های این کارخانه چاره علمی اندیشیده شود، افزود: کارخانه آرین‌سینا به هر منطقه دیگری انتقال داده شود همین آلودگی‌ها را دارد اما باید جلوی این آلودگی‌ها را در جای خود گرفت.

 

 

وی بر شناسنامه‌دار کردن شالیکوبی‌ها در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید برای اتحادیه شالی‌کاران و برنج‌فروشان ایجاد حساس‌سازی کرد تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن اقدام کنند.

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه مراکز بسته‌بندی برنج باید شناسنامه‌دار شوند، تصریح کرد: در برخی از موارد شاید دارندگان شالیکوبی‌ها و بسته‌بندی‌کنندگان برنج برای شناسنامه‌دار کردند اقدام نکنند که ما باید با مباحث تعزیری و جریمه اقدام کنیم.

 

 

به گزارش فارس, محمدپور با تاکید بر اینکه باید با بسته‌بندی‌کنندگان برنج که صلاحیت کار ندارند برخورد جدی شود، گفت: امنیت غذایی مردم و ظرفیت بازار مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.