مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران درباره اختلاف بر سر جاده نکا به دامغان گفت: از آنجایی که منطقه فوق از پارک‌های ملی با مدیریت محیط زیست استان است فرمانداری شهرستان بدون هماهنگی با این اداره کل در منطقه یاد شده شروع به فعالیت عمرانی کرده است.

مدیر کل محیط زیست: فعالیت عمرانی فرمانداری نکا بدون هماهنگی بود

 

 

به گزارش شرق پرس ناصر مهردادی در گفت‌وگو با فارس درباره بهسازی و ترمیم مسیر جاده پارک ملی پابند (هزار جریب نکا)، اظهار کرد: ترمیم و بهسازی این جاده منوط به نظر کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌ زیست میسر می‌شود.

 

 
وی با اشاره به اینکه مسیر جاده بندبن به دامغان در منتهی­‌الیه جنوب شرقی نکا واقع شده که آخرین روستای این شهرستان را به روستای نمکه در شهرستان دامغان متصل می‌کند، افزود: جاده مذکور در سنوات گذشته، قبل از اعلام آن منطقه به پارک ملی پابند برای سهولت تردد بومیان منطقه احداث شده بود لذا براساس مستندات ارائه شده از سوی فرمانداری شهرستان نکا در سال ۱۳۹۴ پس از مبادله موافقت نامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی استان و اختصاص اعتبار مناسب، موضوع ترمیم و بهسازی مسیر یاد شده در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار گرفت.

 

 

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران، گفت: از آنجایی که منطقه فوق از پارک‌های ملی با مدیریت محیط زیست استان است فرمانداری شهرستان بدون هماهنگی با این اداره کل در منطقه یاد شده شروع به فعالیت عمرانی کرده است.

 

 

این مسئول بیان کرد: همکاران اجرایی اداره محیط‌‌زیست شهرستان نکا از ادامه روند کار ممانعت به عمل آورده و موضوع را به این اداره کل اعلام کردند در همین راستا پس از برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری نکا و بازدید کارشناسی از مسیر مورد نظر، موضوع به دفاتر ستادی سازمان ارسال و در حال بررسی است.