مراسم روز خبرنگار امسال در گلوگاه به گونه ای متفاوت تر از سالهای قبل برگزار شد و بجای پرسش و پاسخ های همیشگی بخشی از جلسه به دلگویه ها و درددلهای خبرنگاران اختصاص یافت...

 

 

 شرق پرس (شرق مازندران): روز خبرنگار بهانه ای بود تا سالن جلسات فرمانداری گلوگاه میزبان رسانه ها و خبرنگاران و پیشکسوتان رسانه ای حوزه شرق مازندران باشد.

 

نشست صمیمی که سعی شد بر خلاف رویه معمول صرفا نشست مطبوعاتی و شرح عملکرد مسئولین شهرستان نباشد و اینبار مدیران بخشی از وقت جلسه را به شنیدن درددل و مشکلات رسانه ای ها اختصاص دادند.

 

در ابتدای این جلسه محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه, با تبریک روز خبرنگار به اهالی خبر اظهار داشت؛ گلوگاه از جمله شهرستان هایی است که علی رغم شرایط خوب جغرافیایی و زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری اما کمتر توسعه یافته است و به همین دلیل نیاز داریم که رسانه ها این شهرستان را بیشتر معرفی کنند.

 

گلوگاه مراسم روز خبرنگار متفاوت در شرق مازندران

 

وی با بیان اینکه امروز روز خبرنگار است اظهار داشت: مایلیم بیشتر وقت این جلسه به خبرنگاران اختصاص یابد تا دغدغه های این قشر را بیشتر بشنویم.

 

در ادامه این نشست نماینده رسانه شرق پرس با تصریح شرایط موجود و مشکلاتی که گریبانگیر رسانه ها است افزود؛ اینکه گفته می شود خبرگزاری ها و رسانه ها آنگونه که باید اخبار گلوگاه را پوشش نمی دهند باید ببینیم که مشکل از کجاست. آیا مدیران این شهرستان ارتباط خوبی با رسانه ها ندارند و یا خبرنگاران علاقه ای برای پوشش اخبار ندارند. چرا تولیدات خبری و تحلیلی در این شهرستان به نسبت شهرستان های همطراز کمتر است؟

 

سردبیر شرق پرس افزود؛ دشواری های کار رسانه برای خبرنگاران و اهالی قلم بر کسی پوشیده نیست اما آنچه این مشکلات را دوچندان می کند حرکت در مسیر استقلال و اطلاع رسانی بدون گرایشات و جهت گیری های جناحی است. چراکه نه تنها با آمد و رفت دولتها هیچ اتفاق مثبت و حمایتی از این رسانه ها صورت نمی گیرد بلکه هر روز مشکلات جدیدتری برای رسانه های مستقل بوجود می آید.

 

محمد مبرا با انتقاد از عدم ارتباط مناسب و مستمر مدیران دستگاهها با رسانه ها و خبرنگاران گفت: در همین گلوگاه خبرنگارانی داشتیم که بدلیل مشکلات اینگونه و عدم حمایت, قید خبرنگاری را زده اند و اکنون در شغلی دیگر فعالیت می کنند.

 

فرماندار گلوگاه نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: بنده درددل ها و دغدغه های شما و خبرنگاران را می پذیرم, اما بخشی از آن به بنده و مجموعه فرمانداری بر می گردد و بخشی به خود خبرنگاران بر می گردد.

 

وی افزود؛ خبرنگاران نباید منتظر دعوت فلان مسئول باشند, به دلیل اینکه آزاد هستند و مصونیت دارند باید خود وارد هر دستگاهی که انتقاد و سئوال دارند بشوند و مطالبات خود را بیان کنند. چراکه قدرت رسانه ها موجب می شود که هر مسئولی را بتوانند زیرسئوال ببرند و انتقادهای خود را بیان کنند.

 

در پایان این نشست صمیمی نیز, پیشکسوتان, خبرنگاران و اهالی رسانه, در حوزه شرق مازندران توسط فرماندار و مدیران شهرستانی تجلیل شدند. 

 

مراسم روز خبرنگار متفاوت در شرق مازندران