دکتر کریمی در مراسم گرامیداشت شهدای 7 تیر گلوگاه گفت: سازمان منافقین براساس برداشتی از گروه چپ مارکسیستی دست به آن اقدام جنایتکارانه زدند چرا که براساس اعتقاد آنان آسانترین راه برای بر اندازی یک نظام اینست که راس هرم رهبری آن نظام را مورد هدف قرار گیرد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس به مناسبت هفتم تیر و سالگرد شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲تن از یاران باوفای ایشان مراسمی با حضور جمع کثیری از دوستداران و عاشقان امامت و ولایت وخانواده های محترم معظم شهدا در مسجد جامع شهرستان گلوگاه برگزار شد.

 

 

 

در این مراسم که به همت شرکت تعاونی آجرماشینی, شرکت آجرماشینی فدک و شرکت تعاونی رزمندگان همراه با پذیرایی افطار همه ساله در روز ششم تیر برگزار می شود دکتر کریمی معاون سیاسی امنیتی سابق مازندران سخنرانی کردند.

 

 

دکتر کریمی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدبهشتی ویاران با وفایش اظهار داشت:سازمان منافقین(مجاهدین خلق)براساس برداشتی از گروه چپ مارکسیستی دست به آن اقدام جنایتکارانه زدند چرا که براساس اعتقاد آنان آسانترین راه برای بر اندازی یک نظام، راس هرم رهبری آن نظام را موردهدف قرار میدهند و بر این اساس آن عمل تروریستی را انجام دادندکه در آن مقام معظم رهبری مجروح و دکتر بهشتی به شهادت رسید.

 

 

کریمی تاکید کرد: اگر در هر نظام دیگری چنین اتفاقی می افتاد امیدی به پایداری ان نظام نبود اما چه شد که نظام جمهوری اسلامی با از دست دادن گروهی از بهترین یارانش همچنان به راه خود ادامه داد.

 

 

وی افزود: اتصال بین مردم و رهبری از سرمایه های اجتماعی انقلاب است. انقلاب در سال ۱۳۶۰ سرمایه ای عظیم از فرهیختگان خود را از دست داد انسانهایی نیک اندیش با آرایی بدون کژی و کاستی آدمهایی که حلم وبردباری را بر خشونت ترجیح میدادند.

 

 

سخنران مراسم ۷ تیر گلوگاه ادامه داد: شهید بهشتی اندیشمندی است که آرا و افکار او ملزم مطالعه است فقیه ای بود اهل علم، وفقیه ای بودکه ازبیان های نظری غافل نشد و یک فقیه عمل گرا بود.ایشان بین امامت و رهبری و مردم سالاری و جمهوریت سعی کرد آنرا در طول همدیگر ببیند.

 

 

وی گفت: دکتر بهشتی در سال۱۳۵۹ مدیر مرکز اسلامی در هامورگ آلمان بود و کتاب کاپتال مارک را تدریس میکردندچون اهل گفتگو بود در اوایل انقلاب ودر تلویزیون ایران با مارکسیسم های بنام ایران مناظره می کردند.

 

کریمی با برشمردن خصوصیات شهید بهشتی گفت: ایشان نشانه های جامعه مطلوب اسلامی را اینگونه می دانستند:

 

 

اولین نشانه یک جامعه مطلوب نظم و انضباط وسازمان یافته بودن آنرا می دانستند.

 

 

دوم ایشان اعتقاد به آزادی داشت آزادی ای که بر آمده از ماهیت انسانی باشد.

 

 

نشانه سوم یک جامعه مطلوب از نظر ایشان اعتقاد به عدالت اجتماعی بود عدالت اجتماعی جامعه عادلانه…و نهایتا اعتقاد به به جامعه مردمی است جامعه ای که اراده و نقش مردم بعنوان یک اصل مهم مورد حساب واقع شود.

 

 

همچنین در این مراسم فرماندار معاون فرماندار و تنی چند از روسای ادارات و دکتر برزگرنزاد و دکتر وحید رحمانی نیز حضور داشتند.

 

 

در ادامه تصاویری از این مراسم را ملاحظه می فرمائید:

 

eftar-galogah1565

 

eftar-galogah1

 

eftar-galogah19

 

eftar-galogah111

 

eftar-galogah133

 

eftar-galogah166

 

 

eftar-galogah1223

 

eftar-galogah1232

 

eftar-galogah1443

گزارش و عکس: عمار نظام محله