همزمان با آغاز ماه محرم مراسم سیاه پوشان هیات‌های مذهبی ساری با حضور پیرغلامن حسینی مرکز استان مازندران در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) ساری برگزار شد.

siahposhan4

 

 

به گزارش شرق پرس مراسم سنتی سیاه پوشان هیئت‌های مذهبی ساری شب گذشته در آستانه اول محرم الحرام و با حضور فرمانده انتظامی مازندران، پیرغلامان حسینی و مداحان جوان ساری در حسینه قمربنی هاشم (ع) ساری برگزار شد.

 

سرتیپ دوم پاسدار مسعود جعفری نسب، فرمانده انتظامی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه عزاداری سالار شهیدان به صورت خودجوش و هر ساله با حضور پرشورتر جوانان در استان علوی تبار تبرستان برپا می‌شود، اظهار داشت: لطف و نعمت خداوند، عشق جوانان این مرز و بوم را به سالار شهیدان مضاعف می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خون سالار شهیدان سبب سرنگونی طاغوت ستم‌شاهی و صدام ملعون در ایران شده است، افزود: نابودی حکومت آل سعود به زودی با تاسی از فرهنگ و مکتب عاشورایی در جهان اسلام صورت خواهد گرفت.

 

عضو شورای شئون مذهبی مازندران با اعلام اینکه حقانیت این نظام و رمز رشادت‌های شهدا در رثای سالار شهیدان متجلی می‌شود، گفت: اکنون پلیس به عنوان مشاور امین هیئت‌های مذهبی در کنار جوانان انقلابی این مرز و بوم حاضر شده و برای سالار شهیدان اشک ماتم و اندوه می‌ریزد.

 

جعفری نسب با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی از سوی امام راحل در نظام اسلامی ایران گسترانیده شده است، افزود: باید از مداحان سنتی و پیرغلام در جهت احیا باورهای دینی و ارزشی عاشورا و محرم استفاده بهینه کرد.

 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه اوچ معنویت کشور در مراسمات عزاداری سالار شهیدان متجلی می‌شود، یادآور شد: محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و اشک ریختن برای سالار شهیدان, نجات دهنده جوانان است و باید این افراد افکار عاشورایی را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا همان طور که رژیم طاغوت و ستم‌شاهی و رژیم بعثی عراق را به گور برده است، در آینده نزدیک به فضل الهی جشن نابودی و سقوط رژیم آل سعود را در جهان اسلام برگزار می‌کند.

 

در این مراسم پس از پوشیدن لباس‌های سیاه از سوی پیرغلامان بر تن جوانان شهرستان ساری، مداحان جوان و پیرغلامان در رثای سالار شهیدان به استقبال ماه محرم الحرام رفتند.

 

 

 

 

تسنیم