حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت ساری با هشدار نسبت به برخی سواستفاده ها از عزای امام حسین تاکید کرد: مراسم سوگواری عاشورا را هرگز نباید به مسائل سیاسی و جناحی بیالائیم.

یوسف پور امام جمعه ساری

 

 

 

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری از عاشورا به عنوان بزرگترین واقعه انسانی و دینی و در عین حال فرا جناحی یاد و تصریح کرد: این حماسه سترگ هرگز نباید وسیله ای برای تبلیغات سیاسی و جناحی شود.

 

 

یوسف یوسف پور با هشدار نسبت به برخی سواستفاده ها از عزای امام حسین تاکید کرد: مراسم سوگواری عاشورا را هرگز نباید به مسائل سیاسی و جناحی بیالائیم.

 

وی با بیان اینکه بزرگان سایر ادیان نیز از عاشورا به عنوان یک واقعه بزرگ الهی یاد کرده و احترام بسیاری برای آن قائلند، افزود: بر ماست تا با منشی پسندیده به عزا داری سالار شهیدان و یاران با وفایش بپردازیم.

 

خطیب جمعه ساری یاد آور شد: خوشبختانه با تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع برخی از اعمال خرافی و ناپسند مانند قمه زنی دیگر در عزاداری های محرم مشاهده نمی شود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه واقعه عاشورا مربوط به همه زمان ها و عموم مردم جهان است، به برقراری جامعه حسینی تاکید کرد و گفت: در این صورت دیگر شاهد بداخلاقی ها و بد حجابی ها نخواهیم بود.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سرانجام رسیدن اولیه مصوبه برجام ، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و آن را فصل الخطاب دانست.

 

وی گفت: بنا بفرمان ایشان اگر وحدت ملی و اسلامی بر محور ولایت صورت گیرد، دشمنان هرگز قادر نخواهند بود که خدشه ای بر این کشور وارد کنند.

 

امام جمعه موقت ساری از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن ایران اسلامی یاد و خاطر نشان کرد: هرگونه سستی و اهمال در همه حوزه ها اعم از سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی راه را برای رخنه آنان می گشاید.

 

او به فاجعه غمبار منا و کشته شدن هفت هزار و ۵۰۰ مسلمان اشاره کرد و با بیان اینکه۴۶۵تن از کشته شدگان ایرانی و ۴۸ نفر مازندرانی بودند، گفت: دولت عربستان باید در این زمینه پاسخگو باشد و همه جهانیان عذر خواهی کند.

 

وی با بیان اینکه هرگز در مقابل یکه تازی های دولت آل سعود آرام نخواهیم نشست، خواستار تجدید نظر جدی در مدیریت حج شد.

 

خطیب جمعه ساری همچنین از جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین و بیت المقدس اظهار تاسف کرد و با بیان اینکه تنها ایران اسلامی حامی فلسطینیان است، گفت: انتفاضه سوم باید توسط آنان و حمایت مسلمانان جهان صورت پذیرد.

 

او از اعتلاف چهارگانه ایران، عراق، سوریه و روسیه اظهار خرسندی کرد و ادامه داد: این واقعه فرصت مناسبی در منطقه ایجاد کرده است که امیدواریم منتج به ثمرات خوب شود.

 

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام یوسف پور به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل در اول آبان ماه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: با شهادت ایشان خون تازه ای در رگ های انقلابیون جاری شد و مردم برای استقرار حکومت اسلامی بیش از پیش مصمم شدند.