نماینده ولی فقیه در اصفهان خطاب به سوگواران رستمکلایی گفت: حق دارید بعد از چهارده سال که از رحلت آن علامه بزرگ می گذرد اینطور جمع می شوید و سالگرد او را برگزار می کنید . روحانی خالصی که با خلوص تمام به تربیت خوب شاگردانش در حوزه علمیه رستمکلا پرداخت و فرزندانش نیز راه او را ادامه دادند.

مراسم چهاردهمین سالگرد علامه ایازی(ره) در رستمکلا بهشهر برگزار شد

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس چهاردهمین سالگرد علامه حاج شیخ  ابوالحسن  ایازی (ره) و مراسم بزرگداشت  حجت الاسلام محمد رضا ایازی (ره)، رییس دادگاه تجدید نظر استان گلستان و آیت الله  محمد جواد ایازی (ره) ، مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در مسجد جامع رستمکلا و در جوار مقبره آن بزرگواران  برگزار شد.

 

 

 در این مراسم که با حضور مثال زدنی مردم  و مسئولان استانی در هوای بارانی برگزار شد آیت الله  سید یوسف طباطبائی نژاد  نماینده ولی فقیه در اصفهان  در سخنانی گفت: خداوند نعمت های خود را به بندگانش عطا می کند که یکی از آن نعمت ها  رهبری  هدایت کننده است  رهبری نعمت بزرگ و والایی است که در این خصوص  در دین سفارش زیادی شده است .

 

عضو  مجلس خبرگان رهبری به بیان صفات رهبری  پرداخت و افزود: از وظایف راهنما و رهبری دینی  راهنمایی انسانها  به سوی کمال است اگر رهبری امام نبود  ما معلوم نبود الان در چه شرایطی به سر می بردیم و این اصل اصلی انکارناپذیر است.

 

امام جمعه اصفهان در جمع سوگواران رستمکلایی تصریح کرد: علمای هر منطقه همچون چراغ هدایتی هستند که مردم را به سوی خوبی ها هدایت گر می شوند و علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (ره ) نیز از جمله علمای بزرگواری بود که منشاء برکت برای منطقه و رستمکلا بود .

 

وی  یاد آور شد: علامه ایازی (ره) با تاسیس حوزه علمیه در رستمکلا  و تربیت روحانی خدمت بزرگی را به جامعه روحانیت انجام داده است بخصوص در زمانی که ما در جامعه روحانیت با کمبود طلبه ای که پخته کار باشد  مواجه هستیم.

 

آیت الله طباطبائی نژاد عنوان کرد:ما در بسیاری از شهرها و روستاها روحانی نداریم و با کمبود در این زمینه مواجه هستیم .

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان خطاب به سوگواران رستمکلایی  گفت: حق دارید بعد از چهارده  سال که از رحلت آن علامه بزرگ می گذرد اینطور جمع می شوید و سالگرد او را برگزار می کنید . روحانی خالصی  که با خلوص تمام به تربیت خوب شاگردانش در حوزه علمیه رستمکلا  پرداخت و فرزندانش نیز راه او را ادامه  دادند.

 

در ادامه مراسم  حجت الاسلام غلامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران از حضور پر شور مردم و مسئولان در مراسم تشکر کرد و گفت: حوزه علمیه رستمکلا که توسط حجت الاسلام شیخ  مرتضی ایازی  اداره می شود شجره طیبه ای است که توسط علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (ره)  در سال  ۴۰ تاسیس شد   و ده سال تحت مدیریت  حجت الاسلام حاج شیخ  محمد جواد ایازی (ره)  قرار داشت و  شاگردان زیادی را تربیت  کرد  که در سنگرهای مختلف مشغول به خدمت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران  ادامه داد: علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (ره)   همواره با  امام(ره)  و رهبر معظم انقلاب  همراه بودند و اصل همه اصل ها را در همه نسلها ولایت فقیه می دانستند .

 

وی  در خاتمه تاکید کرد:حوزه علمیه رستمکلا ۹۲ شهید را  به انقلاب تقدیم کرده است  و این حوزه ۱۵۰ طلبه دارد.

 

یاد آور می شوم در این مراسم آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، آیت الله نظری خادم الشریعه و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

سکینه نوری