همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) یادمان شهدای عالم و طلاب در شرق مازندران برگزار شد.

rohanion-maz

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از تسنیم, مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان نکا روز گذشته در مراسم یادمان علما و طلاب شهید شرق استان،  اظهار داشت: طلاب و روحانیون نقش مهمی در بیداری  مردم در مسائل سیاسی، اجتماعی و دینی دارند که باید از این فضا برای ترویج بیشتر اسلام ناب محمدی استفاده کنند.

 

 

حجت الاسلام یعقوب علی اسفندیاری افزود: تاکنون قریب به ۳ هزار طلبه مازنی به نقاط مختلف کشور با منصب‌های مختلف سیاسی، مذهبی، فرهنگی قضایی و مشغول به فعالیت هستند.

 

 

به گفته وی، یادواره امسال علما و طلاب شهید  شهرستان نکا متبرک به حضور دو شهید غواص گمنامٰ  جهت وداع بوده است.

 

 

اسفندیاری افزود: این  حوزه درسال ۵۷ توسط آیت الله شیخ رضا صادقی گلوردی تاسیس که دارای ۵۵ حجره، ۱۴ مدرس و ۲۰۰ طلبه است.

 

 

مدیرحوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا گفت: این حوزه در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع برای ایجاد ساختمان استادسرا در نظر گرفته شده که در سال گذشته در سفر آیت الله شهرستانی کلنگ زنی شد.

 

 

اسفندیاری بیان کرد: ساختمان این حوزه قدیمی بوده و نیاز به بازسازی و مرمت دارد که فاز نخست ساخت و تعمیر آن در سال گذشته باهزینه ۲ میلیارد ریال انجام شد.

 

 

به گفته وی، برای ساخت فاز دوم این پروژه به ۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تلاش می‌کنیم  تا پایان تابستان  این طرح به اتمام برسد و از  ابتدای مهر امسال طلاب مشغول تحصیل شوند.

 

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اینکه نمای درونی و برونی محوطه نیازمند تغییراتی است، گفت: در نظر داریم برای سال آینده جهت نماسازی و ایجاد فضای سبز اقدامات لازم انجام شود.