پیش‌فرض برزیلی ها این است که ایران کشور بسیار بسته و سنتی باشد. من به آنها عکس‌هایی از مردمی که در خیابان راه می‌روند نشان می‌دهم و واقعاً برایشان جذاب است

 

 

رودریگو دی‌ آزردوسانتوس، سفیر برزیل در تهران گفت: بسیاری از اطرافیان من فعالان اقتصادی و مردم عادی هستند و آنها ایران را می‌شناسند. زمانی که از ایران حرف می‌زنم، می‌خواهند کمک‌شان کنم که با فعالان اقتصادی ایران ارتباط برقرار کنند.

می‌گویند ما می‌دانیم ایران اقتصاد بزرگی دارد، اما الان روابطش با دنیا چگونه است؟ ماجرای تحریم‌ها به کجا رسیده‌است؟ محیط کسب‌وکارشان چگونه است؟ سؤال جذاب دیگر برای برزیلی‌ها که همه می‌پرسند این است که ایرانی‌ها چطور لباس می‌پوشند؟ رنگ‌های لباس‌هایشان چگونه است؟ من برای آنها توضیح می‌دهم که وقتی به ایران بیایید، غافلگیر خواهید شد.

پیش‌فرض آنها این است که ایران کشور بسیار بسته و سنتی باشد. من به آنها عکس‌هایی از مردمی که در خیابان راه می‌روند نشان می‌دهم و واقعاً برایشان جذاب است. نقش زنان در کشور شما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار مهم است و همین مسأله، برای برزیلی‌ها خیلی جالب است. بیشتر ورودی شما به دانشگاه‌ زنان هستند و زنان زیادی هم در قامت اقتصادی دیده می‌شوند.

چند وقت پیش من مشکل پوستی داشتم و دنبال یک دکتر خوب بودم، در نهایت پیش یک خانم دکتر رفتیم و بسیار حرفه‌ای بود.

یک سؤال مهم که از من می‌پرسند، درباره امنیت ایران است. با وجودی که متأسفانه شما اخیراً یک حمله تروریستی را از سر گذرانده‌اید، اما به سرعت این حمله کنترل شد و کشور واقعاً امنی دارید. امنیت فقط مربوط به تروریست نمی‌شود. خیابان‌های شما امن و امان است. در برزیل، خشونت‌های خیابانی، جیب‌بری و… زیاد اتفاق می‌افتد. ولی در تهران من چنین چیزهایی ندیده‌ام. /ایران