شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از جمله شهدایی بود که ارادت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت در دلش موج می‌زد و همین ارادت موجب شد تا برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) هجرت کند و شب 28 صفر مردم شرق مازندران آمدند تا اعلام کنند، در حمایت از این شهید بزرگوار و ادامه راهش، همواره ایستاده‌اند.

shahid-firozjaee5

 

 

به گزارش شرق پرس هم‌زمان با شب شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، مردم نکا با نخستین شهید مدافع حرم شهرشان «شهید عبدالرحیم فیروزآبادی» که در حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید، وداع کردند.

 

 

فارس نوشت: شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از جمله شهدایی بود که ارادت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت در دلش موج می‌زد و همین ارادت موجب شد تا برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) هجرت کند و شب گذشته در شب وداع با این شهید، همه دوستان، هم‌رزمان و جوانان آمدند تا اعلام کنند، در حمایت از این شهید بزرگوار و ادامه راهش، همواره ایستاده‌اند.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا در این مراسم با قدردانی از شکوه حضور مردم در مراسم وداع با این شهید مدافع حرم، از شهید عبدالرحیم فیروزآبادی به‌عنوان نیرویی زبده و گوش به‌فرمان ولایت نام برد که عمرش را صرف خدمت به انقلاب و اسلام کرد.

 

 

مرتضی رمضانی گفت: شهادت این شهید بزرگوار در واقع حمایت از ارزش‌های انقلاب و اسلام بوده است و وی با این حضور در سوریه و دفاع از حرم، در واقع درس ایثار و ایستادگی به همه ما داده است تا در ادامه مسیر گوش به فرمان رهبری حرکت کنیم و تابع محض ولایت باشیم.  

 

 

* بیداری جهان مدیون خون شهدا و ولایت‌مداری است

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این مراسم با تسلیت و تبریک به‌مناسبت شهادت این پاسدار رشید انقلاب و اسلام «شهید عبدالرحیم فیروزآبادی»، با بیان اینکه بیداری جهان مدیون خون شهدا و ولایت‌مداری است، اظهار کرد: شهدای ما با تبعیت از رهبری دارای روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر دشمن بوده و هستند.

 

 

سردار محمدحسین بابایی افزود: دشمن قصد دارد با توطئه‌های گاه و بی‌گاه خود مردم را از نظام جدا کند و مردم ما باید با آگاهی کامل و قرار گرفتن در مسیر ولایت، از توطئه‌های دشمنان در امان بمانند و بدانند که مردم جهان به نظام ما چشم دوخته‌اند و لذا باید در ادامه راه این انقلاب، استوارتر از گذشته گام بردارند.

 

 

وی با اعلام اینکه دشمن با اصل انقلاب اسلامی ایران مخالف است و تلاش دارد به هر صورتی طرح براندازی خود را اجرایی کند، ادامه داد: دشمن از ابتدای انقلاب با ترور، تحریم، توطئه و ترفندهای مختلف طرح براندازی نظام را در سر می‌پرورانده است و اکنون نیز بیکار ننشسته و با برنامه‌ریزی جدید وارد شده است که بصیرت مردم و مجهز بودن به این سلاح، می‌تواند جامعه را از این توطئه‌ها در امان دارد.

 

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه مردم ایران و جهان با خون شهدا و رهبری هوشمندانه انقلاب، بیدار شده‌اند، تصریح کرد: مردم ما با استقامت و پایداری این انقلاب را به این جایگاه رفیع رسانده‌اند و برای مبارزه با دشمن، باید به ولایت‌فقیه اعتماد دوچندان داشته باشیم و بدانیم شهدای ما با تبعیت از ولایت در این مسیر گام نهاده‌اند و باید الگوی تمام عیار ما در زندگی باشند.

 

 

بابایی افزود: انقلاب اسلامی تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد و این تحول موجب شد ملت‌های مظلوم بیدار شوند و در مقابل ظالمان زورگو که قرن‌ها ظلم کردند، بایستند و اکنون بیداری اسلامی در منطقه و جهان برگرفته از همین مسئله است که باید با اتحاد، همدلی و حمایت و تبعیت از رهبری، ادامه یابد تا طرح‌ها و توطئه‌های دشمن در کشور با اتحاد و همدلی مردم نقش بر آب ‌شود.

 

 

در این مراسم معنوی، ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت در رثای حضرت رسول و امام حسن مجتبی (ع) و به‌ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به ذکر مصیبت پرداخته و یاد شهیدان دفاع از حرم حضرت زینب (س) را گرامی داشتند.

 

 

مردم شهرستان نکا در شرق مازندران در این آیین ضمن قرائت فاتحه و گلباران پیکر مطهر این شهید مدافع حرم با اهداف و آرمان‌های والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

 

 

پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار امروز ساعت ۹ صبح از مقابل سپاه نکا «توپخانه سابق» تشییع و در گلزار شهدای آبلو به خاک سپرده می‌شود.

 

 

هم‌زمان با ۲۸ صفر پیکر پاک شهیدان «محرم‌علی مرادخانی» از شهرستان تنکابن، «مصطفی شیخ‌الاسلامی» از شهرستان چالوس، «روح‌الله صحرایی» از شهرستان آمل و «عبدالرحیم فیروزآبادی» از شهرستان نکا که در درگیری‌های اخیر در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، در این شهرها تشییع می‌شوند.