صالح طبری با بیان اینکه مرکز دیالیز بهشهر با هزینه 3 میلیارد تومانی تبدیل به یکی از مجهزترین و مدرن ترین مراکز دیالیز کشور شده است، افزود: مساحت این مرکز 280 مترمربع و تعداد تخت های آن از 16 تخت به 22 تخت افزایش پیدا کرد

 

 

شرق مازندران : محمدتقی صالح طبری  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر در گفت وگو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: مرکز دیالیز، آی سی یو و سی تی اسکن در بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با هزینه حدود ۷ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور وزیر ارتباطات در مازندران، افتتاح مرکز دیالیز، آی سی یو و سی تی اسکن بهشهر در صبح روز جمعه چهارمین روز هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران برگزار شود.

صالح طبری با بیان اینکه مرکز دیالیز بهشهر با هزینه ۳ میلیارد تومانی تبدیل به یکی از مجهزترین و مدرن ترین مراکز دیالیز کشور شده است، افزود: مساحت این مرکز ۲۸۰ مترمربع و تعداد تخت های آن از ۱۶ تخت به ۲۲ تخت افزایش پیدا کرد و یکی از مدرن ترین دستگاه های دیالیز کشور در این مرکز وجود دارد و شرایط رفاهی بیماران بهبود پیدا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان بهشهر ۱۱۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و هر ماه یک نفر به این آمار اضافه می شود که این امر به دلیل افزایش بیماری قند، فشار خون بالا و دیابت در این شهرستان است.

صالح طبری با اشاره به اینکه بخش آی سی یو بیمارستان امام بهشهر با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شد، گفت: تعداد تخت های این بخش از ۱۱ تخت به ۱۶ تخت افزایش یافت و در گذشته بخش آی سی یو در دو طبقه مجزا بوده و در حال حاضر در یک طبقه به مساحت ۲۵۰ متر مربع تجمیع شده است که به همین دلیل در سرویس دهی، نظارت بر بیماران و حضور پزشکان تسهیل بخشیده شد و کیفیت خدمات ارتقا می یابد.

وی افزود: دستگاه سی تی اسکن قدیمی بیمارستان امام بهشهر تک اسلایدی بوده و کارایی لازم را نداشته اما دستگاه سی تی اسکن جدید ۱۶ اسلایدی است که قدرت تراکم عکس بیشتری داشته و در استان مازندران فقط دو نمونه از این دستگاه وجود دارد که خریداری دستگاه سی تی اسکن جدید و تجهیز امکانات این بخش، هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده و شایانی را در زمینه ارتقای حوزه سلامت در سطح کشور انجام داده و به واقع در طرح تحول سلامت، نظام بهداشت و درمان تحول چشمگیری را در ۳ سال اخیر به وجود آورد.