احمدی فرماندار نکا گفت: در اختیار قرار دادن وام‌های کم‌بهره، همکاری ادارات در ارائه مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران از مسائل مختلفی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار نکا: مسئولان برای جذب سرمایه گذار با تمام توان تلاش کنند

 

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی در جلسه شورای صادرات شهرستانی در فرمانداری نکا گفت: باید زمینه جذب سرمایه‌گذاران در منطقه فراهم شود و در این راستا همه مدیران، مسئولان و کارکنان با تمام توان برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در زمینه جذب سرمایه‌گذاری پیشگام شوند؛ همکاری بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را ضروری اعلام کرد و افزود: در این راستا همه بانک‌ها باید به کمک سرمایه‌گذاران بشتابند و بانک توسعه صادرات به عنوان متولی اصلی در این راستا تلاش بیشتری انجام دهد.

 

 

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا گفت: در اختیار قرار دادن وام‌های کم‌بهره، همکاری ادارات در ارائه مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران از مسائل مختلفی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

احمدی با اعلام اینکه حمایت از اقشار مختلف سرمایه‌گذاران باید در دستور کار همگان قرار گیرد، یادآور شد: نکا شهرستانی صنعتی است و ظرفیت مناسب در بخش کشاورزی و گردشگری را دارد و لذا با توجه به فراهم بودن زمینه فعالیت‌های مختلف تجاری، می‌توان از سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری بهره‌مند شد.

 

 

وی گفت: علاوه بر حمایت از سرمایه‌گذاران، پروژه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در شهرستان در دست اقدام است که با بهره‌برداری از این واحدهای اقتصادی شاهد رشد و شکوفایی همه‌جانبه در این شهرستان خواهیم شد که این مهم در گرو همدلی و همراهی مردم و مسئولان است.

 

 

فرماندار نکا با اشاره به مشکلات مختلف در بخش حمل‌ونقل در استان مازندران افزود: این استان در بخش راه‌های ارتباطی برای صادرات کالاها رنج می‌برد و این شهرستان نیز از این مساله مستثنی نیست که به بخش ارتباطات ریلی به عنوان مناسب‌ترین و به‌صرفه‎‌ترین راه ارتباطی، توجه ویژه اعمال شود.

 

 

احمدی با اشاره به اینکه شهرستان نکا در بخش مرکبات از جمله شهرستان‌های موفق است یادآور شد: در این راستا نیز در بخش کانتینرهای یخچال‌دار برای حمل میوه و تره‌بار در سطح استان با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، مشکلات این بخش حل‌وفصل شود.

 

 

وی در پایان از روستاها نیز به عنوان ظرفیتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران نام برد و گفت: شهرستان نکا از موهبت‌های مختلف خدادادی برخوردار است و وجود گیاهان دارویی از جمله منابع اقتصادی مهم برای اهالی روستاهای مختلف منطقه و سرمایه‌گذاران است که ایجاد مرکز فرآوری گیاهان دارویی در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری همه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و نهایی شدن مطالعات، به‌زودی شاهد اجرای آن باشیم.

 

 

 

 

 

 

فارس