حجت الاسلام جعفری گفت: شخص رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور باید در رابطه با این مشکلات و کمبودهای جدی و فقدان منابع مالی و انسانی و تجهیزات و امکانات لازم با توجه به میزان تحت پوشش جنگلی استان مازندران پاسخگو باشد...

جعفری دادستان مرکز مازندران:مسئولین مرتبط با تصرفات غیرقانونی تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و حفاظت از منابع طبیعی از ورود قاطع دستگاه قضایی به موضوع کمبودجدی و فقدان منابع انسانی وامکانات باتوجه به میزان تحت پوشش جنگل ها و مراتع استان خبر داد و گفت: شخص رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

 

دادستان مرکز مازندران, با بیان این مطلب که در بحث مشکلات مربوط به منابع طبیعی و تصرفات غیرقانونی اشخاص و موضوع قاچاق محصولات جنگلی و تخریب جنگل با مشکلات متعددی در استان روبرو هستیم، افزود: بعد از پیگیری‌های چندین ساله شورای حفظ حقوق بیت المال و ادارات کل منابع طبیعی استان (ساری و نوشهر)، به این جمع بندی رسیدیم که عمده مشکلات ما به مسئولین کشوری به ویژه رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مربوط می‌شود.

 

 

سخنگوی دادگستری کل استان مازندران ادامه داد: شخص رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور باید در رابطه با این مشکلات و کمبودهای جدی و فقدان منابع مالی و انسانی و تجهیزات و امکانات لازم با توجه به میزان تحت پوشش جنگلی استان مازندران پاسخگو باشد و ان شاالله ما در این رابطه اقدام جدی خواهیم داشت و اگر این مشکل به همین منوال ادامه یابد و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور پاسخ قانع کننده ای ارائه ندهد قطعاً دستگاه قضایی استان به ویژه مدعی العموم در دفاع از حقوق عمومی، وظیفه خود را قاطعانه انجام خواهد داد.

 

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: البته با توجه به تجربه ای که داریم ممکن است رییس سازمان جنگل‌ها مجدداً بخش عمده ای از تصمیمات کلان و تخصیص منابع مالی و انسانی را منوط به نظر وزارتخانه کنند که در این خصوص برای ما تفاوتی ندارد و انتظار داریم چه رئیس سازمان و چه وزیر محترم برای رفع کمبودها و مشکلات و جلوگیری از تصرفات، تعدیات، تخریب جنگل و قاچاق محصولات جنگلی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

 

 

وی تصریح کرد: اگر این مهم درآینده به صورت محسوس از سوی وزارتخانه و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مورد پیگیری قرار نگیرد قطعاً به عنوان سهل انگاری در انجام وظیفه، مسئولین مرتبط تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

 

 

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: با توجه به وجود یک میلیون و ۱۰۷ هزار هکتار اراضی جنگلی و بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار هکتار مرتع در مازندران، منابع انسانی و مالی موجود و تجهیزات اختصاص یافته هیچ تناسبی ندارد و لازم است با قید فوریت برایرفع این کمبودها اقدام شود تا بتوانیم به موجب قانون و خصوصاً دغدغه مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت از جنگل، این مساله را به شکلی مطلوب در مازندران اجرایی کنیم.

 

 

به گزارش مهر, وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم انجام درست کار به دلیل کمبودهای موجود، بحث سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی (اجرای طرح کاداستر) است که بسیار کند انجام می‌شود و به دلیل همین بی توجهی مسئولین امر، قطعاً مدعی العموم در آینده نزدیک در خصوص سهل انگاری صورت گرفته توسط مسئولین، برابر قانون اقدام خواهد کرد.