رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه در جلسه اعضای هیئت امنای مساجد این شهرستان گفت: مسجد محور صف بندی و انسجام اجتماعی است و دشمنان با این موضوع مخالف بوده و نمی خواهند که این چنین شود.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی گلوگاه، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره در جمع هیئت امنای مساجد شهرستان گلوگاه  گفت : مسجد باید محور هدایت مردم باشد و فردی که به مسجد می‌آید باید آثارش را ببیند.

 



مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه افزود: مساجد یک موقعیت تکوینی خاصی دارند که این موقعیت می‌تواند اثر گذار باشد، مسجد محل خون شهید است و اگر مکانی مسجد شد اجزای آن نیز خصوصیات مسجد دارند.

 



رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تصریح کرد : مساجد دارای یک نظام هستند و اگر برای مساجد یک نظام و شبکه قائل شویم، اثر بخش و تاثیرگذار است.

 


فعالی با طرح این سئوال که مساجد چقدر می‌توانند محور باشند ابراز داشت : مسجد یک نهاد معنوی است که می‌توان حول آن به ابعاد معنوی پرداخت و به عنوان یک محور در تمام مسائل کارکرد اساسی داشته و می‌تواند اثر بخش باشد.

 



سخنران این جلسه اظهار داشت : اینکه فقط ساختمان مسجد باشد کافی نیست، بلکه باید کارهای فرهنگی و همچنین اقدامات گسترده با برنامه‌ریزی‌های متنوع و مناسب باشد.

 



رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه  عنوان داشت: مسجد محور صف بندی و انسجام اجتماعی است و دشمنان با این موضوع مخالف بوده و نمی خواهند که این چنین شود.

 



حجت الاسلام فعّالی گفت : برای اینکه اجتماع‌ها و حکومت‌های اسلامی شکل گیرد، خداوند مساجد را در اختیار پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار دادند.

 



مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : نگاه به مسجد گاهی اینگونه است که فقط محلی برای عبادت و تهذیب اخلاق است، اما نکته‌ای که باید توجه داشت این است که اخلاق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باید شکل گیرد و این جایی نیست جز مساجد و ظرفیت مساجد باید ظرفیت پرورش اخلاق باشد.

 



عضو ستاد نماز جمعه شهرستان گلوگاه  با اشاره به دیدگاه سکولارهای مسلمان ابراز داشت : آنها هیچ اعتقادی به تمدن سازی توسط مساجد ندارند و تنها مسجد را برای خواندن نماز می‌دانند.

 


حجت الاسلام فعالی افزود: باید مسجد را به عنوان محور مطالبات مردم از ولی اجتماعی و مطالبات ولی اجتماعی از مردم در نظر بگیریم و همه مسائل از طریق مساجد مطرح گردد.

 


مسئول اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تصریح کرد: مساجد باید انتظارات اجتماعی را ساماندهی کند و مسجد باید ظرفیت سازی کند و در این راستا قدم بردارد.

 



عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه خاطر نشان کرد: در کنار مساجد سرمایه‌های بسیاری از جمله بسیج و مردم وجود دارند، که باید از آنها استفاده کرده و این ظرفیت‌ها می تواند در گسترش هم‌افزایی تلاش کند.