بدلیل اینکه فوق تخصص و حتی متخصص غدد در همه شهرهای مازندران وجود ندارد بیماران غددی استان از بی توجهی پزشکان این حوزه نسبت به بیماران گلایه دارند.

مشکلی بنام "عدم پذیرش بیماران غددی" کلینیک طوبی ساری

 

به گزارش شرق پرس، در بسیاری از شهرستان های مازندران فوق تخصص و حتی متخصص غدد وجود ندارد و بیماران با طی مسافت های طولانی از شهرها و روستاهای مختلف به مرکز استان و کلینیک طوبی ساری سفر می کنند تا از خدمات درمانی ارزان تر استفاده کنند.

 

پزشکان متخصص و فوق تخصص غدد در کلینیک طوبی از پذیرش بیمار جدید سرباز می زنند و فقط به ویزیت کردن بیمارانی که از سال های گذشته پرونده داشتند اقدام می کنند.

 

تعدادی از بیماران این کلینیک که مشکل غدد دارند، به خبرنگار ایسنا می گویند: زمان حضور این پزشکان در کلینیک بسیار اندک است و مراجعات مردمی به این مرکز زیاد؛ از سویی در شرق مازندران که پزشک غدد وجود ندارد میزان حضور بیماران در این کلینیک نیز به تبع افزایش می یابد.

 

این بیمار بهشهری می افزاید: برای نمونه در حال حاضر در کلینیک طوبی ساری، دو پزشک فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم وجود دارد که هر دو پزشک از پذیرش بیمار جدید سرباز می زنند و فقط بیمارانی که از سال های گذشته پرونده دارند را ویزیت می کنند.

 

بنا به گفته منشی مشترک این دو پزشک، از سال ۹۱ تا کنون این دو پزشک بیمار جدید ویزیت نکردند و وی همه بیماران و مراجعه کنندگان جدید را به متخصص داخلی راهنمایی می کند.

 

به غیر از رفتار نه چندان جالب پرسنل دفتر این پزشکان با بیماران، باید گفت بیماران جدید از پیر و جوان که بیماری های غدد دارند و از شهرها و روستاهای مختلف استان به کلینیک طوبی ساری مراجعه می کنند و حتما باید تحت نظر متخصص غدد درمان شوند، چرا به متخصص داخلی، حواله داده می شوند.

 

 

 

 

ایسنا