مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه تا هفته گذشته میزان مصرف برق در استان حدود 700 مگاوات بود ، گفت که میزان مصرف در هفته جاری بیش از دو برابر شده است.

bargh-ghate

 

 

 

به گزارش شرق پرس مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت که گرمای روزهای اخیر در استان باعث شده تا میزان مصرف برق مشترکان از حد پیش بینی شده فراتر رفته و به مرز هشدار برسد.

قاسم شهابی  درگفت و گو با ایرنا افزود : ادامه روند گرما در روزهای آینده و افزایش مصرف سبب می شود تا انتقال برق به همه مشترکان استان با مشکل مواجه شود.

 

وی ادامه داد : هرچند اکنون مصرف یکهزار و ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران در مرز هشدار جدی است ، اما اگر گرمای هوا در روزهای آینده ادامه یاد و مصرف برق هم به یکهزار و ۶۰۰ گاوات برسد ، مشکل ساز خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه تا هفته گذشته میزان مصرف برق در استان حدود ۷۰۰ مگاوات بود ، گفت که میزان مصرف در هفته جاری بیش از دو برابر شده و شبکه های توزیع در این هفته مصرف یکهزار و ۵۰۰ مگاواتی را تجربه کردند.

 

 وسایل خنک کننده ۶۰ درصد مصرف برق مشترکان مازندرانی

 

شهابی از وسایل خنک کننده به عنوان مهم ترین مصرف کننده برق در مازندران یاد کرد و گفت : اکنون حدود ۶۰ درصد مصرف برق مشترکان مازندرانی مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است که در روزهای اخیر حدود ۸۰۰ مگاوات بوده است.

 

وی افزود : بر اساس داده های آماری شرکت توزیع برق مازندران ، از اوایل خرداد تاکنون بیشترین مصرف برق مشترکان در ساعت ۱۵ اتفاق افتاد که یکهزار و ۴۴۲ مگاوات بوده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ، خواستار توجه جدی مشترکان برق نسبت به مصرف صحیح و صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار بویژه در فصل تابستان شد.

 

شهابی همچنین از شهروندان استان به خصوص سازمان های دولتی و خصوصی و بانک ها خواست تا یک ساعت قبل از پایان وقت اداری وسایل سرمایشی را خاموش و در صورت امکان از روشن نگه داشتن لامپ ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری کنند.