چوئه یونگ گون، معاون نخست وزیر کره شمالی و از نمایندگان ارشد سابق این کشور در مذاکرات همکاری با کره جنوبی، به دلیل اظهار نارضایتی از سیاست های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با جوخه آتش اعدام شده است.

ارم شرق پرس

 

 

 

شرق پرس:  خبرگزاری رسمی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، معاون نخست وزیر کره شمالی به دلیل اظهار نارضایتی از سیاست‌های رهبر این کشور اعدام شده است.
 
 
 

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: خبرگزاری رسمی یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع خبری که نام او را فاش نساخت، اعلام کرد: چوئه یونگ گون، معاون نخست وزیر کره شمالی و از نمایندگان ارشد سابق این کشور در مذاکرات همکاری با کره جنوبی، به دلیل اظهار نارضایتی از سیاست های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با جوخه آتش اعدام شده است.

 

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد:‌ چوئه یونگ گون، نسبت به سیاستهای کیم جونگ اون در خصوص جنگل ها و مراتع در ماه مه اظهار مخالفت کرده بود و همچنین عملکرد ضعیفی در حرفه خود نشان داده بود.

 

این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است. در این در حالی است که وزارت اتحاد کره جنوبی که مدیریت روابط این کشور با کره شمالی را بر عهده دارد به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که چوئه حدود هشت ماه است در انظار عمومی دیده نشده است و این وزارتخانه از نزدیک وضعیت را تحت نظر داشته است. سازمان اطلاعات کره جنوبی نیز از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد. چنانچه مرگ چوئه تایید شود، دومین مورد از اعدام مقام های ارشد کره شمالی در سال ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود. این در حالی است که سازمان اطلاعات کره جنوبی در ماه مه به قانونگذاران کره جنوبی گفته بود، کره شمالی هیون یونگ کول، وزیر دفاع خود را با سلاح ضد هوایی اعدام کرده است.

 

چوئه سال گذشته میلادی بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، به عنوان معاون نخست وزیر این کشور منصوب شد. طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، منبع خبری مذکور گفته است حکومت کره شمالی ماه سپتامبر گذشته یک مقام بلند پایه حزب کارگران این کشور را نیز به طور علنی اعدام کرده است.

 
 
چوئه در دهه دو هزار در زمینه امور بین کره شمالی و کره جنوبی فعالیت می کرد و رهبری کمیته های مشترک همکاری اقتصادی کشورش با کره جنوبی در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ را بر عهده داشت .