امیرعبداللهیان با بیان اینکه عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی‌، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی‌ثباتی در کشور ایجاد شود .

معاون وزیر خارجه: پاسخ اقدامات عربستان را خواهیم داد

 

 

شرق پرس: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: “رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بدون واکنش نخواهد ماند”.
 
 
 
حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه افزود: “همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و انتقال مجروحین مورد توجه ماست”.
 
 
 
وی با بیان اینکه عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: “نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی‌، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی‌ثباتی در کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد”.
 
 
معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: “اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود”.
 
 
امیرعبداللهیان گفت: “انتظار می‌رفت سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد اما اکنون خود مشکل اصلی در بی‌ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود‌، نقش سازنده در منطقه ایفا کند”.
 
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: “تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است”./پارسینه