فرماندار گلوگاه با تائید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرق مازندران افزود: ۲۰۰ قطعه طیور خانگی شامل مرغ و خروس در این شهرستان معدوم شده است.

معدوم سازی 200 پرنده خانگی در گلوگاه

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) محمدرضا تباکی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با مثبت ارزیابی شدن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستای لمراسک گلوگاه، عملیات معدوم‌سازی ۲۰۰ قطعه پرنده خانگی شامل مرغ، خروس و اردک در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب اهالی این روستا برای معدوم‌سازی پرندگان گفت: مشکلی برای معدوم‌سازی این پرندگان در این روستا وجود نداشته است و کارها باقوت دنبال شد و بلافاصله بعد از اعلام مثبت بودن این بیماری در منطقه، نسبت به معدوم و پاک‌سازی روستا و دفن پرندگان آلوده اقدام شد.

 

تباکی، بابیان اینکه کنترل دقیق بر این مسئله انجام می‌شود و مشکلی در مرغداری‌های صنعتی این شهرستان وجود ندارد، گفت: به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهیم تمام تدابیر لازم را برای رسیدن محصول سالم به دست آنان انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با معدوم‌سازی هر پرنده، قیمت آن به رزو پرداخت می‌شود، افزود: تا اطلاع دقیق از سوی مراجع ذیصلاح و قانونی افراد از مصرف پرندگان شکاری خودداری کرده و به‌هیچ‌عنوان شخصاً اقدام به خرید پرندگان و ماکیان زنده و ذبح آنان نکنند و از دست‌فروشان چیزی نخرند.