معلمان حق التدریس پیش دبستانی امروز با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش مازندران نسبت به عدم اجرای صحیح مصوبه مجلس در مازندران تجمع کردند.

معلمان حق التدریس مقابل اداره کل آموزش و پرورش مازندران تجمع کردند

 

 

به گزارش شرق پرس، جمعی از معلمان حق التدریس استان مازندران در اعتراض به عدم اجرای صحیح قانون بکارگیری و جذب معلمان حق التدریس مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند.

 

 

 معلمان تجمع کننده اظهار داشتند این مصوبه مجلس در استان های دیگر در سال قبل اجرا شد ولی مازندران از نیروهای پیش دبستاتی و شرکتی حق التدریسی استفاده نکرد.

 

 

به گفته تجمع کنندگان می بایست طبق مصوبه مجلس از معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی به عنوان حق التدریس جذب و برای تدریس استفاده می کردند.

 

 

سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افرادی از معلمان حق التدریسی امروز تجمع کردند که این افردا نیاز به استخدام دارند اما این استخدام با دستور مدیر کل آموزش و پرورش و استاندار انجام نمی شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه استخدام معلمان حق التدرسی مربوط به امور استخدامی کشور است، افزود: این معلمان حق التدریسی در حدود سه سال و دو سال و حتی برخی تا هفت سال سابقه دارند.

 

 

قاسمی با بیان اینکه این معلمان حق التدریسی در سال گذشته هم چنین تجمعی را برای تبدیل وضعیت خود انجام دادند، گفت: برای استخدام این معلمان حق التدریسی نیاز به مصوبه مجلس و سازمان امور استخدامی کشور است که باید ابلاغ شود به وزرات خانه که در این حالت می توان به نتایج مطلوب رسید تا زمانی که این ابلاغیه صادر نشود نمی توان اقدامی انجام داد.

 

 

به گزارش ایسنا، ساعاتی پس از تجمع این معلمان، به نظر می رسید با تماس از اداره کل آموزش و پرورش مازندران، پلیس ۱۱۰در محل تجمع حاضر شد اما تجمع مسالمت آمیز به پایان رسید.