فاطمه بابایی معلم بهشهری با نویسندگی و کارگردانی فیلم داستانی زمزمه محبت موفق به کسب رتبه سوم و دیپلم افتخار چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

film-roshd54

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران, معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم مازندرانی موفق به کسب رتبه سوم و دیپلم افتخار چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

 

 

محمد قنبری افزود: فاطمه بابایی معلم بهشهری با نویسندگی و کارگردانی فیلم داستانی زمزمه محبت به این موفقیت دست یافت.

 

وی گفت: این فیلم ۳۷ دقیقه ای موضوع تربیتی یک مربی ورزش نسبت به چند دانش آموزبازیگوش در یک مدرسه پسرانه است که موفق می شود آنان را ازطریق علایق خودشان سر به راه کند و در ادامه اتفاقی ماجرایی تازه را در زندگی مربی رقم می زند.

 

او پیشتر از راهیابی دانش آموز ناحیه دو ساری بنام سیده فاطمه حسینی به مرحله پایانی این جشنواره خبر داد و گفت: وی با تولید فیلم فرهنگ در بخش پویا نمایی به این موفقیت دست یافت .

 

قنبری اضافه کرد: دانش آموزان، فرهنگیان و هنرمندان عرصه کودک و نوجوان همه ساله آثار خود را در گروه فیلم های مستند علمی و آموزشی، مستند، پویانمایی، داستانی کوتاه و داستانی بلند تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

 

او تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی اسلامی و پاسداشت زبان و ادب فارسی،آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز به آموزش های خاص، نقش مؤثر خانواده و مدرسه در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و سبک زندگی را از موضوعات جشنواره رشد اعلام کرد.

 

وی از حقوق شهروندی و صلح، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز در فرهنگ ایرانی اسلامی، تربیت بدنی و تندرستی، بهداشت فردی و اجتماعی و دانش آموزان و دوری از رفتارهای پرخطر نیز به عنوان دیگر موضوعات این رویداد یاد کرد.

 

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از ۲۳ آبان ماه جاری به مدت یک هفته در شهرهای مختلف کشور برگزار شد، خاطر نشان کرد: این رویداد سینمایی هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و دفتر تأمین رسانه های آموزشی وزارت متبوع برگزار می شود.

 

این جشنواره با ۴۴ دوره برگزاری، قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران است که با محوریت بررسی آثار علمی آموزشی با نگاه به امور درسی اجرا می شود.

 

قنبری هدف از برگزاری این رویداد را استفاده از توانائی های بالقوه سیستم آموزشی، تعامل فرهنگی و هنری مناسب میان ایران و کشورهای دیگر، نگاهی بر اهمیت فیلم های آموزشی و فرآیندهای یادگیری و تدریس با استفاده از آنان، تشویق هنرمندان با استعداد داخلی و خارجی برای تولید فیلم های آموزشی و افزایش سطح فیلم های آموزشی و تولید آن با بهترین کیفیت دانست.

 

داوری جشنواره رشد در دفتر پژوهش های اموزش وپرورش در تهران انجام شد که جمعا ۹۴۶ اثر به این جشنواره ارسال و ۲۰۴ اثر به جشنواره راه یافت.