نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: سرمازدگی سال گذشته و گرمای شدید امسال منجر به وارد شدن خسارت سنگین به باغداران شد که اعطای تسهیلات بلاعوض و بلند مدت و همچنین استمهال وام ها می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند .

porteghal2

 

 

به گزارش شرق پرس نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت خسارت به باغداران شرق مازندران شد.

 

 

احمدعلی مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سرمازدگی سال گذشته و گرمای شدید امسال منجر به وارد شدن خسارت سنگین به باغداران شد که اعطای تسهیلات بلاعوض و بلند مدت و همچنین استمهال وام ها می تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند .

 

وی بیان کرد : شهرهای شرق مازندران شامل بهشهر ، نکا و گلوگاه دارای حدود ۱۲۹ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که بیش از ۱۲ هزار هکتار آن زیر کشت مرکبات با واریته های متفاوت است .

 

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود : گرمای شدید هوا همراه با وزش باد گرم منجر به پدیده تنش خشکی و شوک محیطی به محصول و در نهایت ریزش شدید میوه مرکبات و بروز خسارت مالی به باغداران شد .

 

مقیمی ادامه داد : مقابله با این بحران از توان باغداران منطقه خارج بوده و همچنین جبران خسارت هم برای آنان میسر نیست و تنها نگاه حمایتی دولت می تواند بر این مشکلات غلبه کند .

 

گرمای شدید و حدود ۴۵ درجه روزهای ۹ و ۱۰ خرداد امسال ، منجر به بروز مشکلات فراوان برای کشاورزان و باغداران شرق مازندران شد .

 

به گفته رییس جهاد کشاورزی بهشهر خشکسالی و گرمای بی سابقه هوا تاکنون موجب وارد شدن خسارت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومانی به کشاورزان بهشهری شد .