دادگاه قانون اساسی آلمان پس از شکایت یک زن مسلمان -- که به دلیل استفاده از روسری از تدریس در یک مدرسه منع شده بود -- قانون ممنوعیت استفاده از روسری را لغو کرد.

 

شرق پرس: استفاده از روسری در مدارس آلمان در سال ۲۰۰۳ ممنوع و به اخراج زنان محجبه منجر شده بود.
 

 باشگاه خبرنگاران به نقل از “رویترز،” گزارش داد: دادگاه قانون اساسی آلمان پس از شکایت یک زن مسلمان — که به دلیل استفاده از روسری از تدریس در یک مدرسه منع شده بود — قانون ممنوعیت استفاده از روسری را لغو کرد.

 
قانون منع استفاده از روسری در مدارس آلمان در سال ۲۰۰۳ به تأیید دادگاه قانون اساسی آن کشور رسیده بود. اما قانون برای استفاده از نمادهای مذهبی مرتبط با مسیحیت ممنوعیتی در نظر نگرفته بود. در حکم دادگاه قانون اساسی آلمان آمده است استفاده از نمادهای مذهبی تنها زمانی غیر‌قانونی است که فرایند تدریس را در مدارس به وضوح مختل کند.
 
“ووکر بک،” یکی از نمایندگان پارلمان آلمان و از مخالفان دولت آن کشور درباره تصمیم جدید دادگاه قانون اساسی آلمان به خبرنگاران گفت: “امروز برای آزادی مذهبی روز خوبی است. سربندهای مورد استفاده زنان و مردان مسلمان، مسیحی و یهودی در مقایسه با نئونازی‌ها، راستگرا‌ها و تندرو‌ها برای جامعه آلمان تهدید ضعیفتری محسوب می‌شود.”
 
این قانون جنجالی در ۱۲ سال اخیر اخراج بسیاری از زنان مسلمان را از مدارس به بهانه تعارض حجاب آنها با قوانین آلمان به همراه داشته است.