نماینده شهرستانهای گلوگاه بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مطالبه مردم شرق مازندران در سفر رئیس جمهور تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد تجاری است.

مهم ترین مطالبه مردم شرق مازندران تبدیل امیرآباد به منطقه آزاد تجاری است

 

به گزارش شرق پرس احمدعلی مقیمی، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح های جداگانه ای برای شهرستان های شرق مازندران در شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه با هم اندیشی فرمانداران و ائمه جمعه تنظیم شده است که با اولویت سنجی نیازمند تدبیر مناسب دولتمردان در این راستا هستیم.

 

وی افزود: تبدیل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر به منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهمترین مطالبه مردم شرق مازندران و بهشهر است که امیدواریم با بررسی میدانی و با توجه به پتانسیل های بی نظیراین بندر، در این راستا، نتایج خوب و قابل قبولی ارائه شود.

 

مقیمی در ادامه حل مشکل فاضلاب مسکن مهر، اتمام بیمارستان در حال ساخت ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی(ره) و احداث پل روی سد گلورد برای ارتباط روستانشینان بهشهر را از جمله مطالبات مهم مردم بهشهر در کنار بندر آزاد تجاری- صنعتی اعلام کرد.

 

وی گفت: مهمترین مشکل در مسکن مهر بهشهر در شهرک امام، مشکل فاضلاب است که با توجه به اینکه در این مسکن مهر ۱۸۰۰ خانواده باید اسکان پیدا کند باید مشکل فاضلاب آن برطرف شود.

 

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب گیری سد گلورد و قطع شدن ارتباط ۵۴ روستا با مرکز شهر، تصریح کرد: احداث پل بر روی سد گلورد از نیازهای ضروری مردم برای تردد است که با احداث آن راه دسترسی ۵۴ روستا به مرکز شهر فراهم می شود.

 

مقیمی همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سد گلورد در نکا گفت: درخواست تامین اعتبار برای اتمام سد گلورد و همچنین ساماندهی ورودی و خروجی کنارگذر شهرستان از مهم ترین مطالبات مردم نکا از دولت است.

 

وی درباره دیگر مطالبات در شهر نکا گفت: اتمام زیرگذر گل خیل، احداث پل بر روی خیابان سی متری در داخل شهرستان نکا جهت حل مشکل ترافیک و اتمام پروژه های مجتمع های آبرسانی روستایی در بخش هزارجریب و مرکزی نیز از جمله مطالبات مردم در شهرستان نکا است.

 

این مسئول گفت: اتمام جاده گلوگاه به دامغان و همچنین پروژه انتقال آب کشاورزی از سد گلورد به گلوگاه از جمله خواسته ها و مطالبات مهم مردم گلوگاه در این سفر است.

 

مقیمی گفت: تامین آسفالت خیابان های شهری، اتمام استخر سرپوشیده نیمه ساخته آموزش و پرورش و همچنین احیای کارگاه کنارگذر شهرستان گلوگاه از دیگر طرح ها و مطالبات مردم گلوگاه از دولت تدبیر و امید در این سفر است.

 

رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت امروز دوشنبه ۲۰ مهر ماه به استان مازندران سفر کنند.