رسولی جویباری با اشاره به اینکه دیروز تئوری معذوریت وجود نداشت، اما این تئوری اشتباه امروز به شکل برداشت‎های شخصی و گروهی وارد شده است، بیان کرد: گاهی مساله روشن و واضح است و شما در حال توضیح و تفسیر هستید و این اشکالی ندارد، اما اینکه مانند تفسیر به رأی قرآن، برداشت‎های شخصی را بر مردم تحمیل کنیم و اینکه بر اساس این تئوری بگوییم یک شخص ضدولایت‌فقیه است، کار بسیار نادرستی است.

امام جمعه میاندورود

 

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بنیانگذاری انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲، اظهار کرد: ۱۵ خرداد مبدأ و سرآغاز انقلاب اسلامی از شهر قم به‌عنوان مرکز فقه و فقاهت بود.

 

 

 

وی با بیان اینکه نهضت ۱۵ خرداد به‌سرعت در حوزه‎ها و دانشگاه‎های سراسر کشور انتشار یافت، افزود: امام راحل در این روز بذر انقلاب را در دل‎های مردم سراسر کشور پاشید و دلیل فراگیری انقلاب اسلامی از روز اول تاکنون وجود ایمان واقعی به خدای متعال در بطن انقلاب، رهبری و مردم بود که این حقیقت در عمل ثابت شده است.

 

 

امام جمعه میاندورود هدف امام خمینی (ره) را اشاعه دین و تأسیس حکومت اسلامی دانست و اضافه کرد: وقتی حرکت در سایه عبادت پروردگار و اجتناب از طاغوت، ظالمان و فاسدان باشد، به‌سرعت فراگیر و در گذر زمان مستحکم می‎شود، زیرا اقامه دین و حکومت دینی به دو مولفه عبادت پروردگار و دوری جستن از طاغوت نیازمند است.

 

 

رسولی واقعه تاریخی ۱۵ خرداد را یک موهبت الهی برای مردم ایران در پرتو ایمان و به برکت خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: اتفاقات این روز پشتوانه محکم انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

 

وی ۲۲ بهمن را لحظه پیروزی انقلاب و از ثمره‎های واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ دانست و افزود: امام خمینی (ره) و اقدام ایشان در ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن همه از نعمت‎ها و معجزات خداوند بوده است و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری پس از ۲۶ سال به‌عنوان هدیه مستمر الهی به مردم ایران در رأس انقلاب حضور دارند.

 

 

امام جمعه میاندورود، امام راحل را هدیه خداوند به تمام بشریت و انسان‎ها دانست و با بیان اینکه با گذشت زمان ابعاد مختلف این هدیه الهی مشخص و روشن‎تر می‎شود، افزود: هر روز که می‎گذرد شناخت ما نسبت به امام راحل بیشتر می‎شود.

 

 

رسولی امام (ره) را عبد صالح خداوند و آیینه تمام‎نمای انسانیت، بندگی، سیاست، مدنیت و فرهنگ دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر قدر و منزلت ایشان را می‎فهمیم، اما آنچه نهضت و انقلاب امام (ره) را سر پا، زنده و پویا نگه داشته است، امام خامنه‎ای است که موهبت دیگر خداوند به مردم است.

 

 

وی معرفی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جانشین امام راحل را خواست خدا برای خاموش نشدن نور انقلاب اسلامی و رهبری در جامعه دانست و ادامه داد: خداوند نخواست تا نور رهبری و شهدا خاموش شود و معرفی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان جانشین امام راحل در حقیقت اراده و نعمت خداوند بود که بر زبان خبرگان رهبری جاری شد تا انقلاب اسلامی مستحکم‎تر از گذشته تداوم داشته باشد.

 

 

امام جمعه میاندورود با تاکید بر اینکه اگر هر کس دیگری به جز مقام معظم رهبری سکان رهبری کشور را به‌دست می‎گرفت با مشکل مواجه می‎شدیم، خاطرنشان کرد: آرزوی همه ایران سلامتی و طول عمر برای ایشان تا ظهور امام زمان (عج) است.

 

 

رسولی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام راحل گفت: تحریف امام (ره) یک واقعیت تلخ موجود در جامعه است و یکی دیگر از بیانات رهبر انقلاب موضوع تحریف رهبری بوده است.

 

 

وی معنای تحریف را به انحراف کشیدن به زیاده یا نقصان در متن و محتوا دانست و تصریح کرد: در زمان حضرت امام (ره) افرادی بودند که دست به تحریف بیانات ایشان می‎زدند و الان نیز افرادی هستند که کلام، بیان و شخصیت ایشان را تحریف کرده‎اند و همچنان این کار را انجام می‎دهند، افرادی هم هستند که دست به تحریف بیانات رهبر معظم انقلاب می‎زنند.

 

 

امام جمعه میاندورود وجود دستگاه‎های ضبط صدا و تصویر در زمان حاضر در مقایسه با گذشته را عامل کاهش تحریف به نقصان یا زیاده دانست و افزود: مهم‌ترین تحریف در حال حاضر تحریف در محتوا و مفهوم است که آن‏‌ هم برداشت از یک کلام یا بیان است که در گذشته نیز وجود داشته است.

 

 

رسولی اضافه کرد: در گذشته کسانی می‎گفتند «منظور حضرت امام (ره) فلان شخص است یا فلانی نیست»، افزود: امروز نیز در زمان حیات رهبر معظم انقلاب شاهد این اتفاقات هستیم که برخی با صدای بلند می‎گویند «منظور رهبری از آن بیانات این شخص یا فلانی است»، حضرت آقا نمی‌‏توانند همه چیز را بگویند، ایشان مصلحت‎اندیشی می‎کنند، قرار نیست همه چیز را به وضوح بیان کنند و ما به‌عنوان یار رهبری وظیفه داریم که منظور ایشان را بیان کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دیروز تئوری معذوریت وجود نداشت، اما این تئوری اشتباه امروز به شکل برداشت‎های شخصی و گروهی وارد شده است، بیان کرد: گاهی مساله روشن و واضح است و شما در حال توضیح و تفسیر هستید و این اشکالی ندارد، اما اینکه مانند تفسیر به رأی قرآن، برداشت‎های شخصی را بر مردم تحمیل کنیم و اینکه بر اساس این تئوری بگوییم یک شخص ضدولایت‌فقیه است، کار بسیار نادرستی است.

 

 

امام جمعه میاندورود در پایان لازمه احترام و تبعیت حقیقی از رهبری را دوری از این برداشت‎ها، ذهن‎خوانی و گمانه‎زنی‎ها نسبت به بیانات رهبری دانست و گفت: اگر می‎گوییم که تابع ولایت فقیه هستیم، باید تمام وجود خود را بدون چون و چرا در اختیار ولی فقیه قرار دهیم.

 

 

 

فارس